آخرین اخبار

پوشش نانویی برای سالم نگه داشتن مواد غذایی بسته‌بندی شده

پوشش نانویی برای سالم نگه داشتن مواد غذایی بسته‌بندی شده

یک استارت‌‌آپ راه‌اندازی شده توسط محققین دانشگاه واترلو که گام‌های مثبتی در راستای سیستم‌های بسته‌بندی سبز برداشته، موفق به دریافت جایزه 250 هزار دلاری از یک شرکت بزرگ فعال در حوزه بسته‌بندی شده است. انفینیت نانوتکنولوژی (Nfinite Nanotechnology) که در سال 2021 میلادی و توسط یک استاد دانشگاه واترلو و دو تن از دانشجویانش راه‌اندازی شده، یک پوشش نانویی توسعه داده که منجر به تازه و سالم ماندن مواد غذایی می‌شود.

پروفسور کوین موسلمن (Kevin Musselman)، استاد دانشکده مهندسی مکانیک و مکاترونیک دانشگاه واترلو و دو تن از دانشجویان کارشناسی ارشد او به نام‌های چی هائو تئو (Chee Hau Teoh) و ژی یانگ لاک (Jhi Yong Loke) که این فناوری را در دانشگاه و در طول دوره تحصیل خود توسعه داده بودند، در سال 2021 و همزمان با روز جهانی زمین، اقدام به تأسیس انفینیت نمودند.

دستاورد ارزشمند انفینیت، جذابیت زیادی برای شرکت‌های بسته‌بندی داشته و از همین رو، آمکور (Amcor) که یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در این حوزه بوده و فروش 15 میلیارد دلاری سالیانه در 43 کشور جهان دارد، اقدام به سرمایه‌گذاری بذر 250 هزار دلاری در این استارت‌آپ نموده است. تئو که در حال حاضر مدیرعامل انفینیت است، در خصوص جذب سرمایه صورت گرفته برای این استارت‌آپ نانویی فعال در حوزه سیستم‌های بسته‌بندی سبز می‌گوید: «ما از همکاری با یکی از رهبران صنعت بسته‌بندی برای فکر کردن و تعریف مجدد سیستم بسته‌بندی در راستای اقتصاد دورانی بسیار هیجان‌زده هستیم.»

انفینیت درحال توسعه فناوری نانوپوششی است که تازه نگه داشتن محصولات در داخل بسته‌بندی را ممکن می‌نماید. بسته‌بندی‌های مد نظر این استارت‌آپ کانادایی، پایدار و منطبق با محیط‌زیست بوده و می‌تواند جذابیت زیادی برای شرکت‌‌های فعال در این حوزه داشته باشد. این پوشش‌‌های نانویی از طریق رسوب‌گذاری از فاز بخار و در دمای پایین بدست آمده و نیاز به محفظه خلأ هم ندارد. انفینیت در توصیف پوشش‌های خود می‌گوید: «این پوشش‌ها، سازگار با محیط‌زیست، بدون حلال، فوق نازک و چند منظوره می‌باشند.»

گفتنی است که آمکور در راستای توسعه فناوری‌های پیشرفته و دستیابی به بسته‌بندی‌های پایدار برای آینده، یک طرح سرمایه‌گذاری با عنوان «Amcor Lift-Off» را راه‌اندازی نموده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در انفینیت نیز در قالب همین طرح انجام شده است. یکی دیگر از شرکت‌هایی که موفق به جذب سرمایه از آمکور شده، «Bloom Biorenewables» سوئیسی است که ضایعات گیاهان را به مواد قابل استفاده در سیستم‌های بسته‌بندی تبدیل می‌کند. فرانک لمان (Frank Lehmann)، معاون آمکور، در بیانیه‌ای در خصوص دو استارت‌آپ انتخاب شده توسط این شرکت می‌گوید: «هر دو استارت‌آپ ریشه در فرهنگ نوآوری و خلاقیت داشته و به دنبال شکستن مرزها و برهم زدن صنعت بسته‌بندی هستند.»

 

مرجع: «UWaterloo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.