آخرین اخبار

ساخت خازن‌های فوق نازک به کمک نانومواد کربنی

ساخت خازن‌های فوق نازک به کمک نانومواد کربنی

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اسمولتک نانوتک (Smoltek Nanotech Holding AB)، یکی از زیرمجموعه‌های این هولدینگ با عنوان اسمولتک سمی (Smoltek Semi AB) که در حوزه نیمه‌هادی‌ها فعالیت دارد، در طول سال اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه خازن‌های فوق نازک داشته است. همکاری اخیر این شرکت با گروه یاگئو (Yageo Group) که از بزرگترین تولیدکنندگان خازن‌ها است، می‌تواند روند صنعتی‌سازی این خازن‌ها را در آینده تسریع نموده و بر همین اساس، به نظر می‌رسد که دستیابی هدف کلی عرضه محصول در مقیاس‌های بزرگ تا انتهای سال 2024 میلادی امکان‌پذیر باشد.

اسمولتک برای چندین سال با گروه یاگئو در خصوص ارزیابی فنی و تجاری فناوری حافظت شده خازن‌های فوق نازک مبتنی بر نانوالیاف‌ها و توسعه آن‌ها همکاری داشته است. قطعاً همکاری با یاگئو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی از جمله خازن در جهان است و تولید و فروش در آسیا، اروپا و آمریکا دارد، به تجاری‌سازی اولین محصول نوآورانه اسمولتک کمک ویژه‌ای می‌نماید.

اسمولتک و یاگئو در 29 ژوئن سال جاری میلادی یادداشت تفاهمی برای توسعه مشترک، تولید انبوه و فروش جهانی یک خازن مورد استفاده در پردازنده‌های تلفن همراه امضا نموده‌اند. از آنجایی که فضای اشغال شده توسط خازن‌ها از اهمیت زیادی در کوچک‌سازی اجزای نیمه‌هادی‌ها برخوردار است، هدف ساخت یک خازن جداکننده با ضخامت تنها 40 میکرومتر است. یادداشت تفاهم امضا شده، فاز توسعه اولیه و با سرمایه مشترک و همچنین تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک 50/50 برای تولید انبوه و فروش جهانی خازن‌های گسسته را در بر می‌گیرد. در راستای همین توافق و بر اساس اطلاعیه‌ای که اخیراً منتشر شده، اسمولتک در ابتدای مسیر از یاگئو مبلغ 1.5 میلیون دلار به عنوان بخشی از برنامه مالی مشترک برای فعالیت‌های توسعه‌ای دریافت می‌نماید. طرفین اکنون به شدت بر روی تکمیل اولین محصول خود کار می‌کنند و به موازات آن برای افزایش ظرفیت تولید انبوه و ایجاد یک زنجیره تأمین کامل برای محصولات آتی خود تلاش می‌کنند.

بیانیه مطبوعاتی اسمولتک که اهداف استراتژیک شرکت در حوزه تجاری نیمه هادی‌ها را تا سال 2027 میلادی اعلام نموده، حکایت از آن دارد که این شرکت در تلاش است تا به سفارشات با حجم بالا برای خازن‌های فوق نازک پاسخگو بوده و تحقق این موضوع را تا پایان سال 2024 در نظر گرفته است. بر این اساس برای سال 2027 میلادی، پیش‌بینی درآمد بیش از 37 میلیون دلاری از این بابت شده است.

هاکان پرسون (Håkan Persson)، مدیرعامل اسمولتک در خصوص همکاری دو شرکت می‌گوید: «ما از پیشرفتی که در سال 2022 در زمینه صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی خازن‌های فوق‌العاده نازک خود داشته‌ایم، بسیار خرسندیم. یادداشت تفاهم و توافقنامه توسعه مشترک با یاگئو، پیشرفت بسیار مهمی را برای این حوزه تجاری ایجاد می‌کند. ما اکنون یک موقعیت عالی داریم، شریکی برای توسعه مشترک اولین محصول، تولید انبوه آن و فروش جهانی آن در کنار خودمان داریم. این همکاری، یک اعتبار تجاری درجه یک برای پلتفرم نانوتکنولوژی بنیادی و محافظت شده ما است که تمام حوزه‌های تجاری و پروژه‌های توسعه‌ای اسمولتک بر آن استوار است. ما قبلاً به عنوان یک شرکت فعال در حوزه توسعه نوآوری اعتبار بالایی داشتیم و این در حال حاضر کاملاً برای شرکای بالقوه ما و سایر نهادهای آگاه واضح شده که فناوری ما آماده است تا در آینده نسبتاً نزدیک به محصولات رقابتی در بخش‌های بزرگ و بازار جهانی تبدیل شود. من می‌خواهم تأکید کنم که ما اولین محصول را با یاگئو به عنوان نقطه شروع سرمایه‌گذاری تجاری خود می‌بینیم و امیدواریم که بتوانیم در طول زمان یک خانواده محصول گسترده از خازن‌های فوق نازک برای کاربردهای مختلف ایجاد کنیم. ما در حال حاضر چندین فرصت اضافی با پتانسیل تجاری در راستای اولین محصول می‌بینیم.»

گفتنی است که اسمولتک تمرکز خاصی بر توسعه مواد نانویی کربنی برای کاربردهای مختلف داشته و بر همین اساس حدود 100 ثبت اختراع انجام داده که تا کنون برای 76 مورد از آن‌ها موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شده است.

 

مرجع: «MarketScreener»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.