آخرین اخبار

راه‌اندازی خط تولید سلول‌ها‌ی لیتیوم یونی در هند

راه‌اندازی خط تولید سلول‌ها‌ی لیتیوم یونی در هند

استارت‌آپ «Log9» موفق به راه‌اندازی یک واحد تولیدی سلول‌های لیتیوم یونی در هند شده است. راه‌اندازی این کارخانه جدید، سهم بازار قابل‌توجهی را در صنعت باتری‌ خودروهای الکتریکی برای این شرکت نوآور به دنبال خواهد داشت.

«Log9» که یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری است، پس از آنکه یک سال پیش قول افتتاح اولین خط تولید تجاری سلول‌های لیتیوم یونی (Li-ion) در هند را داده بود، تعهد خود نسبت به سهامداران را عملی نمود. این کارخانه که در بنگالور واقع شده است، باتری‌هایی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و ذخیره انرژی با تمرکز بر تولید سلول‌های لیتیوم-تیتانیوم-اکسید (LTO) و لیتیوم آهن فسفات (LFP) تولید خواهد کرد. با ظرفیت اولیه 50 مگاوات ساعت (MWh)، انتظار می‌رود که این تأسیسات به بازار رو به رشد خودروهای برقی خدمت قابل توجهی نماید.

کارخانه جدید توانمندی تولید سلول‌های استوانه‌ای شکل با ظرفیت‌هایی از سری 22 تا 66 را دارا می‌باشد. این شرکت در مراسم رونمایی از این خط تولید، علاوه بر معرفی قابلیت تولید باتری‌های «LTO» و «LFP»، از سیستم مدیریت باتری (BMS) خود نیز رونمایی نمود که دارای مکانیسم‌های کنترل قدرت و الگوریتم‌های «SoX» برای برنامه‌های کاربردی ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر می‌باشد. این استارت‌آپ همچنین از استراتژی و توانمندی فناوری خود برای شارژ سریع باتری‌های «LFP» در شبکه‌های شارژ عمومی و با حفظ عمر چرخه باتری و همچنین فناوری‌های خنک‌کننده، طراحی سلولی و مکانیسم‌های کنترلی خبر داده است.

آکشای سینگال (Akshay Singhal)، مدیرعامل و یکی از هم‌بنیانگذاران این استارت‌آپ فعال در حوزه هاردتک، در این رونمایی با افتخار از افتتاح اولین خط تولید تجاری سلول‌های لیتیوم یونی (Li-ion) در هند یاد کرده و از تیم این استارت‌آپ برای کمک‌هایشان قدردانی کرد. وی همچنین برنامه ابتکاری «Log9 Rise» برای تعامل دانشگاهی را معرفی نمود که هدف آن تقویت استعداد در اکوسیستم فناوری‌های باتری در هند است. این استارت‌آپ از زمان آغاز به کار خود در سال 2015 میلادی، باتری‌های مختلفی تولید نموده که از آن جمله می‌توان به سری «RapidX» برای وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ اشاره نمود. با تقاضای فزاینده کشور برای انرژی پاک و بازار پر رونق خودروهای برقی، «Log9» فعالیت‌های خود را افزایش داده تا شروع به ساخت یک کارخانه تمام عیار در حومه بنگالورو کند.

«Log9» برنامه‌های توسعه‌ای خود را با کمک مالی 40 میلیون دلاری جمع‌آوری شده در اوایل سال جاری به رهبری «Petronas Ventures and Amara Raja Batteries Ltd» تقویت نموده است. این استارت‌آپ بیش از 3000 باتری «EV» را در بیش از 20 شهر هند از جمله دهلی، بنگالورو و چنای عرضه نموده است. محصولات «Log9» از جمله «Nanocaps»، از فوق‌خازن‌های 3 ولتی پیشرفته استفاده می‌کنند که فناوری آن بر مبنای 16 پتنت برای سنتز گرافن و محصولات مبتنی بر گرافن است. این باتری‌ها، انرژی و چگالی توان بالاتری داشته و در عین حال نشتی جریان را به حداقل می‌رسانند. علاوه بر این، پیل‌های سوختی آلومینیومی این شرکت، یک منبع انرژی قابل دوام بوده که می‌‌تواند برای کاربردهای مختلف استفاده شود.

با توجه به هدف‌گذاری دولت هند برای ارائه مشوق‌های دولتی و ظهور استارت‌آپ‌های فعال در حوزه باتری‌های مورد نیاز در صنعت خودرو، «Log9» در موقعیت خوبی قرار داشته تا از این بازار رو به رشد نهایت استفاده را ببرد. با وجود چالش‌های موجود در دسترس بودن مواد خام و کمبود نیروی کار ماهر، چشم‌انداز بازار باتری لیتیوم یونی در هند امیدوارکننده به نظر می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که بازار داخلی باتری‌های لیتیوم یونی در سال 2022 میلادی درآمد 4.29 میلیارد دلاری داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود به دلیل افزایش تقاضا برای باتری‌های «EV»، تا سال 2031 ارزش این بازار به 25.3 میلیارد دلار برسد.

 

 

مرجع: «Stat Nano»

 

اخبار مرتبط:

از گرافن تا ناوگان موتورهای سه‌چرخ؛ معرفی یک استارت‌آپ هندی

استفاده از باتری‌های نانویی یک استارت‌آپ هندی در موتورهای سه‌چرخ

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.