آخرین اخبار

طراحی نانوذرات کاملاً طبیعی برای حمل انواع مواد مغذی و داروها

طراحی نانوذرات کاملاً طبیعی برای حمل انواع مواد مغذی و داروها

استارت‌آپ نورولیشین (NuRevelation) مدعی توسعه اولین نانوذرات کاملاً طبیعی است که برای محصور کردن انواع مواد مغذی، ویتامین‌ها، داروها، «CBD» و سایر کانابینوئیدها طراحی شده‌ است. آن‌ها برای توسعه این نانوذرات از یک فرایند انحصاری به نام «JoChe» استفاده می‌کنند.

توماس لوکاس (Thimas Lucas)، از زمانی که رشته شیمی و زبان انگلیسی را در دانشگاه کارولینای شمالی به اتمام رسانید، مسیر شغلی پیچیده‌ای را طی نموده است. او در حدود سه سال پیش، نورولیشین را راه‌اندازی نمود. این استارت‌آپ، از مواد مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، برای تبدیل ترکیبات مبتنی بر روغن به پودر محلول در آب استفاده می‌کند. به گفته لوکاس، به کمک استفاده از روش کپسوله‌سازی «JoChe»، طعم و بوی بد پوشانده شده، ماندگاری محصول تا 18 ماه حفظ شده و در دماهای تا 500 درجه فارنهایت، پایدار خواهد بود.

این شرکت مدعی است که به کمک این فناوری می‌تواند کوکتل‌های مولکولی از دو یا چند ترکیب ایجاد نماید. این قابلیت، پتانسیل دسترسی زیستی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و ظرفیت بدن را برای جذب سریعتر و بیشتر اجزای مفید محصول بدون اینکه تغییری در ساختار شیمیایی آن‌ها ایجاد شود، فراهم می‌نماید. از طرف دیگر، اندازه بسیار کوچک نانوذرات به آن‌ها اجازه عبور از موانع اصلی اندام را داده و در نتیجه کارایی را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد. به کمک این فناوری، می‌توان ترکیبات مختلفی را در نانوذراتی به کوچکی یک نانومتر محصور نمود؛ ابعادی که حتی با توجه به استانداردهای فناوری نانو نیز بسیار کوچک است.

مزیت دیگر فرآیند «JoChe» این است که از عناصر ارزان‌قیمت استفاده نموده و در نتیجه فرایندی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. لوکاس خاطرنشان می‌کند: «ما معتقدیم که JoChe می‌تواند یک مزیت بزرگ برای صنعت داروسازی بوده و برای بسیاری از درمان‌ها بسیار مهم باشد.»

این فرایند، برای لوکاس اهمیت زیادی داشته و عمق آن را می‌توان در ماهیت نام‌گذاری آن مشاهده نمود. «JoChe» برگرفته شده از دو اسم «JoJo» و «Keysha» است. «JoJo» نام پسر بهترین دوست لوکاس است که به دلیل کمبود آنزیم آلفا 1 آنتی‌تریپسین که خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، درست پنج روز قبل از تولد سه سالگیش درگذشت. «Keysha» نیز خواهرخوانده لوکاس بود که در سن 7 و نیم سالگی در برابر بیماری آلپر که یک اختلال عصبی پیشرونده و بسیار نادر است، تسلیم شد. لوکاس که خود دو بار از سرطان جان سالم به در برده، در این خصوص می‌گوید: «نام JoChe که ما بر روی فرآیند نانوذرات خود گذاشته‌ایم، یادآور این است که تلاش‌های ما به خاطر بشریت است. وقتی خدا به شما فرصتی دوباره می‌دهد، برای هدف زندگی خود ارزش متفاوتی قائل می‌شوید.»

لوکاس در خصوص حضور مجموعه‌ای از متخصصین در شرکت متبوعش می‌گوید: «به نظر می‌رسد که ما یک ببر را از دم گرفته‌ایم. این شرکت بیش از متخصصینی در زمینه‌های مختلف- ایمونولوژی تغذیه، متابولیسم تغذیه، بیوشیمی، مهندسی متابولیک، تغذیه حیوانات خانگی، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی مولکولی و شیمی دارویی- برای پیوستن به تیم علمی خود استخدام کرده است.»

نورولیشین به کشف راه‌های جدید برای استفاده از فناوری نانوذرات خود ادامه می‌دهد. برای مثال، بیماران سالمندی که در بلعیدن مشکل دارند یا طعم داروهای خود را دوست ندارند، ممکن است با تبدیل داروها به کوکتلی متشکل از پودر نانوذرات بدون طعم که به راحتی در مایعات حل می‌شود، از این فناوری سود ببرند. صاحبان حیوانات خانگی که با چالش وادار کردن حیوانات لجباز خود به مصرف دارو به دلیل طعم یا بوی آن مواجه هستند، می‌توانند به کمک این فناوری برای حفظ سلامت حیوانات خانگی خود اقدام کنند.

گفتنی است شرکت «Nutraceuticals» که ارائه دهنده مواد مغذی برای بهبود عملکرد انسان است نیز به این استارت‌آپ علاقه‌مند شده است. همچنین نورولیشین اخیراً یک قرارداد مجوز ساخت با «Green Star Labs» مستقر در کالیفرنیا امضا نموده است. علاوه بر این، این شرکت در حال بحث در مورد فرصت‌های محصول جدید با چندین شرکت منطقه‌ای و جهانی است که یکی از آن‌ها نیز در زمره شرکت‌های تابعه «Fortune 100» قرار دارد.

 

مرجع: «Waraltechwire»

 

اخبار مرتبط:

هدف قرار دادن سرطان با یک نانوذره چنددارویی

انتقال هدفمند دارو و تصویربرداری بهتر به کمک نانوذرات کربن

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.