آخرین اخبار

استفاده از شیشه نانویی ضدگلوله برای مدارس آمریکا

استفاده از شیشه نانویی ضدگلوله برای مدارس آمریکا

پاتریوت (Patriot Glass Soulution) که یک شرکت مستقر در تگزاس و فعال در حوزه توسعه شیشه‌های خاص است، موفق به تولید شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله برای استفاده در مدارس شده است. این شیشه‌های نانویی مقاوم در برابر گلوله، به عنوان راهکاری برای افزایش ایمنی دانش‌آموزان و دانشجویان بوده تا از هجوم‌های مسلحانه به این مراکز جلوگیری نماید.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، این شرکت بنابر نگرانی‌های موجود والدین، معلمین و قانونگذاران آمریکایی، در حال نصب پنجره‌های شیشه‌ای مقاوم در برای گلوله در محوطه‌های دانشگاهی در سراسر ایالت تگزاس می‌باشد. مایکل وانکه (Michael Wanke)، رئیس پاتریوت در این خصوص ابراز داشته: «دختر من در هیوستون معلم کلاس سوم است و خوشبختانه ما سیستم خود را در مدرسه آن‌ها داریم و این احساس بهتری به من می‌دهد؛ با این وجود، بسیاری از ما دوستانی داریم که معلم هستند یا فرزندان محصلی دارند که می‌خواهند از ایمن بودن آن‌ها مطمئن شوند.»

سی‌-باند (C-Bond Systems) که برای استفاده از فناوری نانو در راهکارهای مختلف در صنعت شیشه شناخته شده است، از طریق زیرمجموعه خود یعنی پاتریوت، در حال تولید این پنجره‌های محافظ با استفاده از مهندسی فناوری نانو می‌باشد. وانکه در این خصوص می‌گوید: «شیشه در سطح میکروسکوپی متخلخل است و به همین دلیل است که شکسته می‌شود. ما برای این مسئله یک راهکار داریم. راهکار نانویی ما که C-bond نام دارد، با اعمال بر روی شیشه باعث تقویت آن شده و احتمال شکستن شیشه را کاهش می‌دهد. در مرحله بعدی، یک فیلم روی آن قرار گرفته و در نهایت از یک ساختار سیلیکونی در اطراف محیط استفاده نموده تا شیشه در قاب نگه داشته شود. نکته منحصر‌به‌فرد در خصوص این سیستم این است که بصورت یک طرفه عمل می‌کند؛ بدین معنی که گلوله‌ها از سمت تهدید متوقف شده، اما از طرف دیگر شما می‌توانید شلیک نمایید.»

بنابر اعلام این شرکت، این محصول در برخی از دانشگاه‌ها و همچنین مدارس نصب شده است. اخیراً نیز در دانشگاه ایالتی تگزاس در سن مارکوس دو نسخه از این پنجره‌ها به نمایش گذاشته شد که یکی از آن‌ها کاملاً در برابر گلوله مقاوم بود، حتی زمانی که توسط AK-47 آزمایش شد. نسخه دوم نیز، شیشه‌هایی هستند که ورود را برای افراد مهاجم سخت‌تر و زمان‌برتر نموده و فرصت بیشتری را در اختیار نیروهای امنیتی و همینطور دانش‌آموزان و مسئولین دانشگاه برای فرار یا انجام اقدام لازم فراهم می‌نماید.

در این رونمایی، داگ وزنیاک (Doug Wozniak)، مدیر ایمنی مدرسه سن‌مارکوس نیز که در میان حاضران بود، ابراز داشت: «ما حمایت‌های مالی دریافت نموده تا مقدمات نصب شیشه‌های محافظ را پردیس‌های خود فراهم نماییم. البته ما در حال حاضر منتظر تصویب قانونی هستیم که شفافیت بیشتری را در مورد استانداردهای خاص ارائه کند. بعد از حادثه Uvalde، همه چیز در مورد درب‌ها بود؛ اما بعد از حادثه Nashville، بحث‌های بیشتری نیز در خصوص شیشه‌ها مطرح گردید. دیدن اینکه یک راهکار موفق ارائه شده است، مایه اطمینان خاطر خواهد بود.»

  

مرجع: «Fox7Austin»

 

اخبار مرتبط:

فیلم‌هایی که از برخورد پرندگان به شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند!

یک استارت‌آپ نانویی با محصولاتی متنوع؛ «C-Bond Systems»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.