آخرین اخبار

فرمولاسیون نانویی یک استارت‌آپ فیلیپینی برای رشد بهتر گیاهان

فرمولاسیون نانویی یک استارت‌آپ فیلیپینی برای رشد بهتر گیاهان

یک شرکت استارت‌آپی به نام ماکیلینگ‌تک (MakilingTek)، اقدام به راه‌اندازی تأسیسات تولید نیمه‌تجاری محصولی نانویی به عنوان محرک رشد گیاهان نموده است. خط تولید این محصول که «HormoGroe» نام دارد، در پارک علم و فناوری لوس بانوس فیلیپین (UPLB) راه‌اندازی می‌گردد.

بودجه ساخت‌و‌ساز کارخانه آزمایشی این استارت‌آپ زایشی را مرکز منطقه‌ای جنوب شرقی آسیا برای تحصیلات تکمیلی و تحقیقات در حوزه کشاورزی (Searca) تأمین نموده است. این کمک مالی، در سال 2022 میلادی و در راستای تحقیق به سمت راه‌حل‌های نوآورانه کشاورزی، به پروژه‌ای با عنوان «ایجاد کارخانه آزمایشی به عنوان تأسیسات تولیدی برای تنظیم‌کننده‌های رشد گیاهان نانوکپسوله شده HormoGroe به‌منظور تولید محصولات با ارزش بالا» اعطا شده است. تجهیزات و مواد برای تولید این محصول نیز توسط کمک مالی دیگری از سوی شورای فیلیپین برای صنعت، انرژی و تحقیق‌و‌توسعه فناوری‌های نوظهور به عنوان بخشی از وزارت علوم و فناوری این کشور تأمین شده است.

دکتر لیلیا فرناندو (Lilia Fernando)، رئیس ماکیلینگ‌تک در خصوص راه‌اندازی خط تولید جدید ابراز داشته: «به کمک این کارخانه پایلوت جدید، ما قادر به تولید بیشتری خواهیم بود و در نتیجه کشاورزان بیشتری از این محصول بهره‌مند می‌شوند. ما از انجام تحقیقات برای اهداف آکادمیک و تبلیغاتی فاصله می‌گیریم و به سمت انجام تحقیقات برای رسیدگی به چالش‌های جوامع کشاورز حرکت می‌کنیم.»

فرناندو در خصوص محصول نوآورانه این استارت‌آپ نیز می‌گوید: «HormoGroe یک راه‌حل توسعه‌یافته محلی است که می‌تواند بازده و سود کشاورزان را افزایش دهد. این محصول به‌عنوان یک تنظیم‌کننده رشد گیاهی مشتق از باکتری‌ها است که جایگزینی اقتصادی برای هورمون‌های گیاهی مصنوعی وارداتی می‌باشد. فرمولاسیون مبتنی بر فناوری نانوی مورد استفاده در این محصول، مزیت جذب کارآمد 30 درصدی را در گیاهان به دنبال خواهد داشت. HormoGroe دارای فرمولاسیون‌هایی برای رشد ریشه، رشد ساقه، و میوه‌دهی و گلدهی است.»

لازم به ذکر است که افزایش جوانه‌زنی، بقای گیاه، ریشه‌زایی و بهبود عملکرد به کمک این محصول نانویی، به ویژه با آزمایش در موز، قهوه، کاکائو، سبزیجات با ارزش بالا و گیاهان زینتی مشاهده شده است.

دکتر گلن باتیکادوس (Glenn Baticados)، مدیر برنامه نوآوری‌های نوظهور «Searca» در خصوص حمایت‌های صورت گرفته می‌گوید: «ما با هدف ارتقای زندگی کشاورزان و خانواده‌های آن‌ها، از استارت‌آپ‌ها و نوآوران با فناوری‌های امیدوارکننده حمایت می‌کنیم. HormoGroe که برای تجاری‌سازی آماده است، نمونه‌ای از این است که چگونه کشاورزان می‌توانند بدون استفاده از کودهای پرهزینه، وارداتی و بی‌اثر، با خاک‌های ضعیف مقابله کنند.»

 

مرجع: «Manila Times»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.