آخرین اخبار

نتایج مثبت استفاده از نانومیله طلا برای مبارزه با سرطان

نتایج مثبت استفاده از نانومیله طلا برای مبارزه با سرطان

سونا نانوتک (Sona Nanotech) که توسعه‌دهنده نانومیله‌های طلا برای کاربردهای درمانی ویژه برای مبارزه با سرطان است، خبر از دریافت نتایج مثبت تست نانومیله‌های طلا از آزمایشگاه ویژگی‌های نانوفناوری (NCL) مؤسسه ملی سرطان داده است. این آزمایش‌ها پس از آن انجام گرفته که سونا نانوتک نتایج مثبت اولیه‌ای از این نانومیله‌ها در انطباق با فناوری پلتفرم درمانی سیوا تراپی (Siva Therapeutics) ثبت نموده بود. این نتایج حاصل از آزمایش‌های شخص ثالث که در راستای دریافت مجوز «FDA» انجام می‌گیرد، مهر تأییدی بر قابلیت استفاده از نانومیله‌های طلای سونا برای کاربردهای درمانی ضدسرطان است.

نتایج این ارزیابی، شامل تجزیه‌و‌تحلیل نانوذرات از منظر آلودگی میکروبی، سطوح اندوتوکسین، بتا گلوکان، خصوصیات فیزیکی شیمیایی و غلظت پلی اتیلن گلیکول (PEG) بوده است. دیوید ریگان (David Regan) مدیر عامل سونا و لن پاگلیارو (Len Pagliaro) مدیرعامل سیوا، در بیانیه‌ای به‌طور مشترک اظهار داشتند: «نتایج توصیف NCL از نانومیله طلای زیست‌سازگار سونا نشان می‌دهد که این نانوذرات برای استفاده in vivo  با درمان هیپرترمی هدفمند سیوا سازگار خواهند بود. این نتایج ما را قادر می‌سازد تا برای کارهای مشترک بیشتر و حرکت به سمت کارآزمایی‌های بالینی اقدام کنیم.»

آنالیزهای صورت گرفته توسط NCL حکایت از آن داشت که اندوتوکسین‌ها و آلودگی میکروبی بر اساس هر دو روش سنجش کدورت (turbidity) و «LAL» غیرقابل تشخیص هستند. همچنین در حالی که سطوح بتا گلوکان در نمونه‌ها متفاوت بود، اما همه آن‌ها در محدوده‌ای قرار داشت که معمولاً در خون وجود دارد. علاوه بر این، در حین آزمایش‌ها هیچ PEG آزادی در هیچ یک از سه دسته مواد ارائه شده شناسایی نشد.

لازم به ذکر است که NCL به همکاری با سیوا و سونا ادامه داده تا همه الزامات مورد نیاز برای ارائه این روش درمانی به «FDA» پیش‌بینی گردد. شایان ذکر است که NCL  توسط موسسه ملی سرطان و با هدف سرعت بخشیدن به پیشرفت نانوپزشکی برای ارائه مشخصات پیش‌بالینی و تست ایمنی نانوذرات تأسیس شده است. در واقع، NCL یک تلاش مشترک بین مؤسسه ملی سرطان، FDA و مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) است.

سونا نانوتک یک شرکت نانویی فعال در حوزه زیست‌فناوری است که چندین روش اختصاصی برای ساخت انواع مختلف نانوذرات طلا ایجاد کرده است. کسب‌و‌کار اصلی سونا، توسعه و استفاده از فناوری‌های اختصاصی برای استفاده در پلتفرم‌های تست تشخیصی چندگانه است که عملکرد را نسبت به تست‌های موجود در بازار بهبود می‌بخشد. ذرات نانومیله طلای سونا نانوتک، فاقد CTAB (ستیل تری متیل آمونیوم) هستند که خطرات سمیت مرتبط با استفاده از سایر فناوری‌های نانومیله طلا در کاربردهای پزشکی را از بین برده و آن را مشروط به تأیید هیئت‌های نظارتی، به‌عنوان یک سیستم تحویل ایمن و مؤثر برای چندین درمان پزشکی معرفی می‌نماید. گفتنی است که پیش از این سونا وارد یک همکاری تنگاتنگ با سیوا تراپی شده که توسعه‌دهنده درمان حرارتی نوری هدفمند هیپرترمی (THT) برای تومورهای سرطانی است.

سیوا تراپی یک درمان سرطان فتوترمال توسعه داده که در مرحله پیش‌بالینی است. در این روش، از گرما برای درمان تومورهای سرطان جامد استفاده می‌شود. به این منظور، گرما توسط نور مادون قرمز به تومورها منتقل شده که توسط نانومیله‌های طلا در تومور جذب شده و مجدداً به عنوان گرما منتشر می‌شود. گرما درمانی (دمای 44 درجه سانتیگراد) سیستم ایمنی را تحریک نموده، تومورها را کوچک می‌کند، سلول‌های بنیادی سرطانی را غیرفعال می‌کند و پرفیوژن تومور را افزایش می‌دهد؛ بنابراین داروها را قادر می‌سازد تا به‌طور مؤثرتری به تمام بخش‌های تومور دسترسی پیدا کنند.

 

مرجع: «BioSpace»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.