آخرین اخبار

استفاده تجاری از گرافن در بتن

استفاده تجاری از گرافن در بتن

استارت‌آپ کانادایی بایو گرافن (Bio Graphene Solutions)، موفق به توسعه افزودنی‌های گرافنی برای استفاده در بازار بتن شده است. ترکیب جدید این شرکت، در راستای تلاش برای حذف سیمان به عنوان ماده‌ای که فرایند تولید آن با آلایندگی بسیار زیادی همراه می‌باشد، توسعه یافته است.

بر اساس آمارهای موجود، بیش از 8 درصد از دی‌اکسیدکربن تولیدی در جهان در نتیجه فرایندهای تولید سیمان می‌باشد. این در حالی است که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، افزودنی گرافن «BGS» می‌تواند حداقل 15 درصد از مصرف سیمان را بدون به خطر انداختن عملکرد مقاومت فشاری محصول کلی بتن، کاهش دهد. این شرکت فناوری پتنت‌شده‌ای را در اختیار دارد که توانایی تبدیل 100 درصد مواد آلی به گرافن باکیفیت را فراهم نموده و امکان تولید ترکیباتی را فراهم می‌سازد که برای ترکیب بتن بسیار مناسب می‌باشند.

بایو گرافن مدعی است که افزودنی تقویت‌شده با گرافن این شرکت، تنها افزودنی موجود در بازار است که به کمک فناوری نانو می‌تواند حذف سیمان را تسهیل نموده، صرفه‌جویی هزینه‌ای به دنبال داشته، میزان انتشار دی‌اکسید کربن را کاهش داده و دستیابی به ترکیبات تجاری بتن با استحکام مناسب را فراهم می‌نماید.

شواهد پس از انجام بیش از 3000 آزمایش مقاومت فشاری و تمرکز بر طرح مخلوط بتن 40 مگاپاسکال (که عمولاً برای آپارتمان‌ها در ایجاد دیوارهای خارجی، دال‌ها، شمع‌ها و ستون‌ها استفاده می‌شود)، نشان داد که پس از حذف 15 درصد از محتوای سیمان، افزایش 25 درصدی مقاومت در 7 روز ابتدایی بدست آمده و این افزایش در دوره 28 روزه نیز حفظ شده یا افزایش می‌یابد.

لیام فارل (Liam Farrell)، مدیر اجرایی «BGS» در خصوص محصول این شرکت اظهار داشت: «تأثیر مخلوط گرافن ما بر حذف کربن بسیار معنادار و قابل اندازه‌گیری است. طبق اعلام انجمن سیمان پرتلند (PCA)، برای تولید هر پوند سیمان، 0.9 پوند دی‌اکسیدکربن تولید می‌شود. توانایی ما برای حذف 15 درصد از محتوای سیمان در طرح مخلوط بتن، معادل حذف 480 کیلوگرم دی‌اکسید کربن در هر کامیون بتن بوده که حداقل 5 برابر از دیگر فناوری‌های پیشرو برای حذف کربن بهتر است. اگر ما به پذیرش کامل محصول در بازار محلی (فقط انتاریو) خود دست پیدا کنیم، معادل حذف بیش از 200 هزار تن CO2 خواهد بود. با توجه به مجموعه داده‌های آزمایشی گسترده، ما موفق به جذب سازمان‌های چند ملیتی در بازار بتن شده‌ایم که علاقه‌مند به دانستن بیشتر در مورد عملکرد، هزینه و مزایای زیست‌محیطی استفاده از مخلوط گرافن ما می‌باشند. ما در حال حاضر با همکاری با این مجموعه‌ها، در حال توسعه محصول هستیم.»

 

مرجع: «Graphene Info»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.