آخرین اخبار

جذب سرمایه 11 میلیون دلاری برای شناسایی سرطان به کمک نانوذرات

جذب سرمایه 11 میلیون دلاری برای شناسایی سرطان به کمک نانوذرات

به کمک فناوری جدید فرونووا (Ferronova) هیچ توموری کشف نشده باقی نمی‌ماند. این شرکت استرالیایی برای فناوری نانویی جدید خود موفق به جذب سرمایه 11 میلیون دلاری شده تا به کمک آن بتواند توسعه فناوری برای شکار انواع مختلف سرطان‌ را عملیاتی نماید.

این استارت‌آپ فعال در حوزه زیست‌فناوری، 8 میلیون دلار از این مبلغ را از شرکت «Renew Pharmaceuticals Limited» و 3 میلیون دلار دیگر را نیز از یک مرکز تحقیقاتی دولتی استرالیا برای فناوری تشخیص سرطان به کمک نانوذرات دریافت نموده است. این تزریق نقدینگی مهم برای فرونووا، به دنبال یک دور جذب سرمایه موفق 4.6 میلیون دلاری سری A این شرکت در سال 2020 رخ داده است. از سرمایه‌گذاران و سهامداران پیشین این استارت‌آپ می‌توان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری نظیر «Uniseed» و «Artesian» اشاره نمود.

گفتنی است، فرونووا تومورهایی را هدف قرار می‌دهد که به سختی قابل تشخیص می‌باشند. این شرکت در تشخیص و حذف سرطان‌های پیچیده، به ویژه تومورهای گوارشی و مغزی تخصص دارد. فرونووا فناوری خود را بر اساس یک شعار و منش اخلاقی بسیار جذاب و دل‌نشین توسعه داده است: «اجازه نمی‌دهیم هیچ توموری ناشناخته باقی بماند».

فناوری انحصاری «FerroTrace» که ردیاب نانوذرات اکسید آهن فوق پارامغناطیس (SPION) است، به متخصصان سرطان و جراحان اجازه می‌دهد تا سیستم لنفاوی بیمار را با «MRI» و دوربین رباتیک لاپاراسکوپی نقشه‌برداری کنند. این فناوری، شناسایی غدد لنفاوی را ممکن نموده تا بتوان آن‌ها را در حین رادیوتراپی و جراحی دقیقاً هدف قرار داد. این دستاورد، به تشخیص زودهنگام سرطان‌هایی که عمدتاً در بررسی‌های استاندارد پاتولوژی نادیده گرفته می‌شوند، کمک می‌کند.

استوارت بارتلت (Stewart Bartlett)، مدیرعامل فرونووا در بیانیه‌ای اعلام نموده: «جراحی همچنان تنها روش درمانی برای اکثر تومورهای سرطانی بوده و زمانی که تومور اولیه و غدد لنفاوی مجاور هم هستند، می‌تواند بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد. با این حال، حتی در این بیماران هم که در مراحل اولیه قرار دارند، شناسایی و برداشتن غدد لنفاوی پرخطر یک چالش بوده و این در سرطان‌های دستگاه گوارش فوقانی که نرخ بالای عود سرطان و وجود بقای ضعیف را خواهند داشت، حساس‌تر هم می‌شود.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط بنیاد تحقیقات سرطان استرالیا، از هر سه مرد استرالیایی یک نفر و از هر چهار زن استرالیایی یک نفر تا سن 75 سالگی به سرطان مبتلا می‌شوند. آمارهای دولت استرالیا همچنین نشان می‌دهد که در سال 2022 میلادی حدود 162000 نفر به سرطان مبتلا شده‌اند. این آمار در سال 2021 چیزی در حدود 151000 مورد برآورد شده است. دکتر جان پارکر (John Parker)، رئیس هیئت‌مدیره فرونووا در این خصوص ابراز داشته: «به لطف فناوری جدید، سرطان زودتر شناسایی می‌شود. در حال حاضر بهبود در روش‌های تصویربرداری دقیق، جراحی و درمان برای دستیابی به نتایج بلندمدت بهتر ضروری هستند. استرالیا سابقه‌ای قوی در توسعه راه‌حل‌های پزشکی پیشگامانه دارد و من معتقدم فرونووا توانایی تغییر بازی در این زمینه را دارا می‌باشد. همکاری با Renew برای ما اهمیت زیادی دارد چراکه این شرکت یک رهبر جهانی در مواد مبتنی بر رنگ برای کمک به جراحی هدایت‌شده سرطان است. این همکاری به ما کمک می‌کند تا برنامه آزمایشی خود را پیش برده و در نهایت محصولات خود را به بیش از 80 کشوری که شبکه توزیع Renew از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، تحویل دهیم.»

 

مرجع: «Smart Company»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.