آخرین اخبار

گسترش دایره حفاظت از فناوری استخراج فلزات در سطوح مولکولی

گسترش دایره حفاظت از فناوری استخراج فلزات در سطوح مولکولی

شرکت سیکس ویو (Sixth Wave Innovations) با اخذ دو گواهی ثبت اختراع دیگر برای فناوری منحصر‌به‌فرد استخراج و تصفیه فلزات خود، مجموعه دارایی‌های فکری ارزشمندش را گسترش داد. دو پتنت جدید این شرکت نانویی که یک رهبر جهانی در حوزه فناوری چاپ مولکولی است، در خصوص پلیمرهای قالب مولکولی بوده و برای کاربردهای معدنی قابل استفاده می‌باشند.

گواهی اول که توسط اداره ثبت اختراع استرالیا اعطا شده، در خصوص پلیمرهای قالب مولکولی برای استخراج لیتیوم، جیوه و اسکاندیم می‌باشد. دومین اختراع نیز که گواهی آن توسط اداره ثبت اختراع چین صادر شده است، مربوط به روش منحصربه‌فرد استخراج و خالص‌سازی فلزات با استفاده از پلیمرهای قالب مولکولی (MIPs) است.

 پلیمرهای قالب مولکولی، در حین فرایندهای مختلف از جمله تولید، به‌طور انتخابی به مولکول‌های هدف مورد نظر متصل شده و بدین وسیله امکان استخراج و خالص‌سازی مولکول هدف را در حضور مولکول‌های دیگر که مطلوب نیستند، فراهم می‌کنند. دو پتنت اخیر سیکس ویو، «MIP»ها و فرایندهای توسعه‌یافته‌ای را معرفی می‌کنند که برای جداسازی مؤثر فلزات ارزشمند در حین فرایند فراوری سنگ معدن و در حضور جریان‌هایی از مواد باطله قابل استفاده می‌باشند.گفتنی است که پلیمرهای قالب مولکولی پایه و اساس خط تولید سیکس ویو می‌باشند و با توجه به ارزش قابل توجه این فناوری‌ها، این شرکت تلاش زیادی برای حفاظت از آن‌ها در قالب ثبت اختراع دارد.

ایالات متحده و کانادا همچنان به سرمایه‌گذاری قابل توجه در زمینه امنیت داخلی تأمین فلزات حیاتی مانند لیتیوم و کبالت که در حال حاضر در خارج از حوزه‌های حکومتی آن‌ها فرآوری می‌شوند، ادامه می‌دهند. این رویکرد از آنجا شکل گرفته که این فلزات مهم نقش قابل توجهی در صنایع مختلف ایفا نموده و این کشورها خواهان آن هستند که در آینده در نتیجه مشکلات احتمالی فرامرزی با دیگر کشورها، دچار مشکلی برای تأمین این فلزات نشده و بتوانند استقلال داشته باشند. علاوه بر این، تلاش جهانی برای انتقال از سوخت‌های فسیلی به سمت انرژی‌های پاک و تولید انرژی الکتریسیته پایدار، منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای مواد معدنی گرانبها و کمیاب شده است. فناوری پاک و کارآمد پردازش فلزات که توسط سیکس ویو توسعه یافته، می‌تواند راهکاری مفید برای این مسئله بوده و مزایای اقتصادی بسیاری را نه تنها برای این کشورها، بلکه برای همه جهان به دنبال داشته باشد و از این رو است که این شرکت نگاهی فرامرزی برای ثبت اختراع و حفاظت از این فناوری دارد.

سیکس ویو معتقد است که برای فناوری «MIPs» که در حال حاضر تحت نام تجاری «IXOS®» فروخته می‌شود فرصت‌های درآمدی قابل توجهی برای تصفیه فلزات وجود دارد. این فناوری امکان ارائه راه‌حل‌هایی کارآمد، مقیاس‌پذیر، سازگار با محیط‌زیست و کم‌هزینه را برای مشتریان معدنی فراهم می‌کند. با توجه به باور شرکت در خصوص اهمیت این فناوری، دکتر گلوکمن (Gluckman) رئیس و مدیرعامل این شرکت در خصوص استراتژی آن‌ها برای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌گوید: «پتنت‌ها به عنوان بخشی حیاتی از استراتژی و ارزش شرکت می‌باشند. اخذ گواهی ثبت اختراع برای این پتنت‌ها، موقعیت سیکس ویو را به عنوان رهبر نوآوری‌ها در بازارهای معدنی و بازیافت فلزات تقویت می‌کند.»

 

مرجع: «Market Watch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.