آخرین اخبار

شکایت از سامسونگ برای استفاده غیرمجاز از یک پتنت نانویی

شکایت از سامسونگ برای استفاده غیرمجاز از یک پتنت نانویی

سامسونگ الکترونیک که برای شکایتی در خصوص استفاده غیرمجاز از اختراعات شرکت نانوکو (Nanoco) در تلویزیون‌های «LED» خود به دادگاه فراخوانده شده بود، اقدام به حل‌وفصل این دعوی قضایی نمود. این دو شرکت به دادگاه فدرال شرق تگزاس اعلام کردند که در همان روز محاکمه و قبل از حضور در دادگاه، این موضوع را حل‌وفصل نموده‌اند.

موضوع این شکایت، استفاده سامسونگ از فناوری نقاط کوانتومی نانوکو بوده که برای آن گواهی ثبت اختراعی در اختیار دارد. از این فناوری نقاط کوانتومی برای بهبود نور پس‌زمینه در نمایشگرهای «LED» استفاده می‌شود. در دعوی این ادعا مطرح شده که سامسونگ بدون اخذ مجوز بهره‌برداری و کسب اجازه از نانوکو، از این فناوری در نمایشگرهای «QLED» خود استفاده نموده است.

نانوکو شکایت خود را در سال 2020 میلادی علیه غول کره‌ای مطرح نمود و بر اساس این شکایت مدعی شد که سامسونگ پس از دریافت نمونه‌هایی از نقاط کوانتومی این شرکت که به منظور توسعه همکاری‌های طرفین و مذاکرات در این خصوص در اختیارشان قرار گرفته، اقدام به کپی از آن‌ها نموده است. نانوکو اعلام داشته که سامسونگ در سال 2017 میلادی شروع به استفاده از این فناوری در تلویزیون‌های پیشرفته «QLED» خود نموده است.

نانوکو از دادگاه خواسته بود تا مبلغی به عنوان غرامت به این شرکت پرداخت شده و همچنین سامسونگ را وادار به توقف نقض پتنت‌های این شرکت نماید. با این وجود به نظر می‌رسد که در پی توافق صورت گرفته بین طرفین، این شرکت در قبال دریافت وجوهی حاضر به دادن رضایت شده است. البته بنابر اعلام نانوکو به عنوان بخشی از این توافق، هیچ یک از طرفین در خصوص شرایط مالی و توافق صورت گرفته اطلاعاتی افشا نخواهند کرد.

لازم به ذکر است که سامسونگ سال گذشته میلادی نیز به دلیل نقض پتنت در نمایشگرهای تلفن‌های هوشمند خود، در مقابل شرکت سولاس (Solas OLED) که در حوزه اعطای مجوزهای فناوری فعالیت دارد، قرار گرفت. سولاس در این دعوی قضایی برنده 78 میلیون دلاری شد و همین موضوع سامسونگ را به حل‌وفصل دعوی با این شرکت مجبور نمود.

 

مرجع: «Reuters»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.