آخرین اخبار

جذب سرمایه ۲ میلیون دلاری برای عرضه حسگرهای نانویی

جذب سرمایه ۲ میلیون دلاری برای عرضه حسگرهای نانویی

استارت‌آپ فیلیت (Feelit Technologies) که با تلفیق حسگرهای نانویی و هوش مصنوعی به دنبال هوشمند نمودن تجهیزات صنعتی مختلف است، موفق به جذب سرمایه ۲ میلیون دلاری شده است.

گروه بازان (Bazan Group) که بزرگترین مجموعه پتروشیمی رژیم اشغالگر قدس است، این سرمایه 2 میلیون دلاری را از طریق واحد نوآوری خود در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری بخشی از استراتژی تجاری بازان برای ادغام و ترکیب فناوری‌های تولیدی پیشرفته است.

فیلیت که در سال 2017 میلادی تأسیس شده، در زمینه «تعمیر و نگهداری قابل پیش‌بینی» فعالیت نموده و راه‌حل‌های مبتنی بر حسگری ارائه می‌کند که بینش‌هایی را در زمان واقعی برای بهبود مدیریت تجهیزات صنعتی مهم در فرآیندهای تولید در اختیار می‌گذارد.

با این سرمایه‌گذاری، گروه بازان به جمع شرکت‌های بزرگی مانند «Continental AG» و «هنکل» آلمان می‌پیوندد که پیش از این در فیلیت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. راهکار فیلیت  مبتنی بر حسگرهای نانویی قابل چاپ بوده که با هوش مصنوعی ترکیب شده است. این سنسورها به عنوان یک برچسب روی تجهیزات صنعتی معمولی قرار گرفته و با شناسایی شرایط احتمالی پیش از خرابی و ارائه هشدارهای خودکار، از خرابی‌های احتمالی آینده در زمان واقعی جلوگیری نموده و بدین وسیله پیش‌بینی شرایط الزامی برای تعمیر و نگهداری را ممکن می‌سازد.

هنگامی که سنسور نانویی مجهز به هوش مصنوعی به تجهیزات متصل می‌شود، آن تجهیز به یک دستگاه "هوشمند" تبدیل می‌شود که از طریق آن می‌توان به‌طور مداوم وضعیت تجهیزات را تشخیص داده و هشدارهایی در مورد نقص‌های آینده به اپراتورها ارائه نمود. به این ترتیب، تجهیزات صنعتی مانند لوله‌ها، به بخشی از انقلاب صنعت هوشمند تبدیل می‌شوند.

از این رو، استفاده از سیستم فیلیت که معروف به «RetroFeel» می‌باشد، به بازان کمک می‌کند تا وقوع خرابی‌های برنامه‌ریزی نشده را به حداقل رسانده و در نتیجه بتواند از منابع خود به نحو احسن استفاده نماید، خطرات ایمنی را کاهش دهد، از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند و در عین حال عملکرد بهینه سیستم‌ها را تضمین نماید. علاوه بر این، فیلیت با توسعه محصولات اختصاصی برای پیش‌بینی تعمیر و نگهداری و توسعه امکانات و سیستم‌های مختلف پیشگیرانه، به بازان کمک می‌کند تا خرابی‌ها را کاهش داده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد.

علاوه بر سرمایه‌گذاری مالی، بازان با اجرای آزمایشی فناوری فیلیت در تأسیسات خود، به این شرکت کمک می‌کند تا محصولات خاص خود را برای صنعت پالایش و پتروشیمی توسعه داده و در عین حال دانش و اطلاعات گسترده مهندسی خود را با این استارت‌آپ به اشتراک بگذارد. گفتنی است که پایلوت این سیستم در پنج تأسیسات بازان مورد استفاده و تست قرار می‌گیرد.

آصاف آلماگور (Asaf Almagor)، مدیر عامل گروه بازان در خصوص همکاری با فیلیت ابراز داشته: «همکاری با فیلیت بخشی از چشم‌انداز آینده ما برای حوزه انرژی و تلاش ما برای رهبری تحولی مسئولانه، پایدار و نوآورانه است. یکپارچه‌سازی فناوری‌های روز و راه‌حل‌های نوآورانه در فرآیندهای تولید، بخشی از اهداف استراتژیک ما است که تأمین انرژی و امنیت انرژی را در حال حاضر و آینده ممکن می‌سازد.»

دکتر گدی کنوالینا (Gady Konvalina)، مدیر عامل و یکی از ‌همبنیانگذاران فیلیت نیز در این خصوص اظهار داشت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که با شریکی باورنکردنی مانند گروه بازان که به یک رهبر در اجرای رویکردهای صنعت نوآورانه و هوشمند تبدیل شده است، دست به دست هم می‌دهیم. من مطمئن هستم که این همکاری نه تنها به هر دو شرکت کمک می‌کند تا به اهداف راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و ابرشرکتی خود برسند، بلکه به ایجاد آینده‌ای سبزتر برای ما و فرزندانمان کمک می‌کند.»

 

مرجع: «jpost»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.