آخرین اخبار

کارآزمایی یک روش درمانی برای سرطان سر و گردن

کارآزمایی یک روش درمانی برای سرطان سر و گردن

نانوبایوتکس (NANOBIOTIX) که یک شرکت زیست‌فناوری فعال در حوزه ارائه راهکارهای نوین برای درمان سرطان است، اولین بیمار خود در ایالات متحده را برای کارآزمایی روش درمانی منحصربه‌فردش انتخاب کرده است. در حال حاضر این روش درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن، در حال بررسی می‌باشد.

راهکار درمانی نانوبایوتکس که «NBTXR3» نام دارد، کاربرد گسترده‌ای در تومورهای جامد داشته و تمرکز اولیه آن بر درمان سرطان سر و گردن است. به منظور پیشبرد این فاز از کارآزمایی، انتخاب بیماران بصورت تصادفی و از مناطق مختلف آسیا، اروپا و آمریکا انجام شده و در این دور قرعه به نام یک آمریکایی افتاده است. گفتنی است که در اولین دور، در ژانویه سال 2022 میلادی اولین فرد از اروپا انتخاب شد و سپس در مرحله بعدی نیز در آگوست همین سال، یک فرد از آسیا برای انجام آزمایشات درمانی انتخاب گردید. اضافه شدن اولین بیمار از ایالات متحده در پایان سال 2022 میلادی، تکمیل‌کننده نقاط عطف مطالعه برنامه‌ریزی شده این شرکت در این سال بوده و مسیر را برای سال جدید میلادی هموارتر می‌نماید.

لارنت لوی (Laurent Levy) که از هم‌بنیانگذاران نانوبایوتکس است، در خصوص آغاز فاز جدید کارآزمایی دستاورد شرکت ابراز داشته: «این کارآزمایی به منظور اثبات این موضوع طراحی شده که نوآوری ما می‌تواند برای بیماران مسن در سراسر جهان که یک جمعیت رو به رشد و با نیازهای پزشکی برآورده نشده می‌باشند، تفاوت ایجاد کند. داده‌های فاز 1 مطالعه، از پتانسیل NBTXR3 به عنوان یک عامل مؤثر برای درمان بیماران مسن مبتلا به سرطان سر و گردن حکایت داشته و ما مشتاقانه منتظر گزارش‌های جدید هستیم.»

گفتنی است که «NBTXR3» یک محصول پیشرو و جدید برای سرطان‌شناسی است که از نانوذرات اکسید هافنیوم عامل‌دار تشکیل شده است. این محصول، از طریق تزریق داخل توموری وارد بدن شده و با رادیوتراپی فعال می‌شود. فعال شدن این ماده در داخل تومور، باعث ایجاد پاسخ ایمنی تطبیقی و حافظه ضدسرطانی طولانی‌مدت می‌شود. نانوبایوتکس معتقد است که این راهکار در هر تومور جامدی که با پرتودرمانی می‌تواند درمان شود، مقیاس‌پذیر می‌باشد. در همین راستا، «NBTXR3» در ابتدا برای سرطان سلول سنگفرشی سر و گردن (HNSCC) به‌عنوان مسیر توسعه اولیه، به‌طور موضعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که مطالعات پیشین، داده‌های ایمنی مطلوب و نشانه‌های اولیه اثربخشی را ارائه نموده است. در فوریه 2020، سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز بررسی «NBTXR3» فعال شده توسط پرتودرمانی را برای درمان بیماران مبتلا به «HNSCC» پیشرفته که واجد شرایط شیمی درمانی مبتنی بر پلاتین نیستند را صادر نمود.

 

مرجع: «EIN News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.