آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۲.۲ میلیون یورویی برای درمان دردهای مزمن

جذب سرمایه ۱۲.۲ میلیون یورویی برای درمان دردهای مزمن

یک استارت‌آپ فرانسوی فعال در حوزه سلامت، خبر از جذب سرمایه ۱۲.۲ میلیون یورویی برای توسعه فناوری منحصربه‌فرد خود برای تسکین دردهای مزمن داده است. رمدی لب (Remedee Labs) که در درمان‌های غیردارویی برای درد مزمن تخصص دارد، از این جذب سرمایه برای توسعه فناوری تلفیق عصبی یا نورومدولاسیون و عرضه بین‌المللی آن استفاده می‌نماید.

1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از درد مزمن (chronic pain) رنج می‌برند؛ در این میان، 50 درصد از این افراد درمان مناسبی دریافت نکرده و این مسئله کیفیت زندگی آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. در همین راستا، رمدی که یک استا‌رت‌آپ مستقر در گرنوبل فرانسه است، تغییر کیفیت زندگی این افراد را به عنوان هدفی برای خود تعریف نموده و یک راه‌حل درمانی جامع و ابتکاری برای دردهای مزمن ارائه نموده است. این استارت‌آپ، فناوری منحصر‌به‌فرد و غیر تهاجمی نورومدولاسیون موج میلی‌متری را در قالب یک مچ بند محرک اندورفین عرضه کرده و آن را با یک پلتفرم خدمات دیجیتال ترکیب نموده است.

در میان سرمایه‌گذاران رمدی، شرکت‌های مشهوری از جمله «Generali France» که یک شرکت بیمه جهانی و پیشرو است نیز دیده می‌شود. حمایت‌های پیشین این شرکت بیمه‌ای از رمدی حکایت از آن دارد که این دو در در حال تبدیل شدن به شرکای استراتژیک می‌باشند.

بودجه جدید منابعی را در اختیار رمدی قرار می‌دهد تا بتواند عرضه راهکار خود را در فرانسه و همینطور در سطح بین‌المللی تسریع نموده و در عین حال به توسعه مداوم فناوری نورومدولاسیون و گسترش خدمات خود ادامه دهد تا بتواند نیازهای بیماران، پزشکان و بیمه‌های سلامت را بهتر برآورده نماید. ژاک هوسر (Jacques Husser)، یکی از هم‌بنیانگذاران و مدیر اجرایی رمدی در خصوص این تأمین مالی ابراز داشته: «این بودجه جدید و حمایت پزشکان و بازیگرانی مانند جنرالی، کمک بزرگی بر تأیید راه‌حل ما و قرار گرفتن آن تحت پوشش بیمه‌ای بوده تا همه بتوانند به درمان درد مزمن مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.»

امانوئل نره (Emmanuel Néré)، مدیر نوآوری جنرالی نیز در خصوص این سرمایه‌گذاری می‌گوید: «رمدی راه حلی نوآورانه ایجاد کرده که نیاز جدی برای درمان درد مزمن را برآورده نموده که ارزش افزوده واقعی را برای مشتریان ما به ارمغان می‌آورد. این دستاورد، ارتقای خدمات پیشنهادی ما را به دنبال خواهد داشت.»

تحریک اندورفین با استفاده از امواج میلی‌متری، یک درمان جایگزین برای درد مزمن است. این ماژول که در یک مچ بند تعبیه شده و در قسمت داخلی مچ قرار می‌گیرد، سیگنالی با فرکانس بسیار بالا منتشر نموده که گیرنده‌های زیر جلدی واقع در 0.5 میلی‌متر زیر پوست را با دقت بسیار بالا تحریک می‌کند. مغز به این تحریک عصبی بدون درد با ترشح اندورفین داخل مغزی پاسخ داده و درد را تسکین می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و خواب را بهبود می‌بخشد.

گفتنی است که رمدی در سال 2016 میلادی و توسط سه متخصص در حوزه‌های پزشکی، زیست‌فناوری و نانوفناوری راه‌اندازی شده است. این استارت‌آپ فعال در حوزه سلامت که بر روی درمان دردهای مزمن متمرکز است، در حال حاضر 41 کارمند مستقر در گرنوبل و پاریس داشته و اولین راهکار درمانی جامع برای دردهای مزمن را طراحی و توسعه داده است. این شرکت از زمان تأسیس خود، بیش از 25 میلیون یورو از سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله «Generali»، «HCVC»، «Habert Dassault Finance»، «Artois Investment»، «Partech»، «Supernova Invest» و «C4 Venture» جذب نموده است.

 

مرجع: «RemedeeLabs»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.