آخرین اخبار

ردیابی حرکت چشم در خواب به کمک ماسک‌های مجهز به نانوفناوری

ردیابی حرکت چشم در خواب به کمک ماسک‌های مجهز به نانوفناوری

سومالیتیک (Somalytics)، از رونمایی ماسک‌های جدیدی خبر داده که ردیابی چشم در خواب را ممکن می‌سازند. در ساخت این ماسک‌ها از حسگرهای خازنی مبتنی بر نانوفناوری استفاده شده که کوچکترین در نوع خود میباشند. این دستگاه با ردیابی حرکات سریع چشم در طول خواب، به کاربران بینشی در مورد الگوهای خواب، اختلالات احتمالی و کیفیت کلی خواب میدهد.

سومالیتیک که یک شرکت متخصص در فناوری نانو و حسگرها بوده که در واشینگتن مستقر است، در اوایل سال 2023 میلادی از این پوشیدنی جدید خود برای ردیابی حرکت چشم در حین خواب رونمایی خواهد کرد. این گجت برای اولین بار در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی «CES 2023»، در مورخ سوم لغایت هشتم ژانویه، به نمایش گذاشته می‌شود.

این گجت مجهز به یک برنامه تلفن همراه جهت جمعآوری داده‌های تولیدی بوده که به اشتراکگذاری اطلاعات با پزشکان و کاربران را تسهیل می‌نماید. در این دستگاه، از یک باتری کوچک استفاده شده که برای ثبت اطلاعات در یک چرخه خواب هشت ساعته کاربر مناسب می‌باشد. این ماسک دارای فناوری حسگر خازنی مبتنی بر نانو است، که برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز داشته و هزینه ساخت آن نسبت به رقبا کمتر است. همچنین این شرکت مدعی است که این حسگرها کوچکترین در نوع خود در جهان هستند. بر اساس اعلان شرکت، این تجهیز پوشیدنی در پایان سال 2023 میلادی با قیمت تقریبی 200 دلار برای خرید در دسترس خواهد بود.

باربارا بارکلی (Barbara Barclay)، مدیر عامل شرکت سومالیتیک در خصوص این محصول ابراز داشته: «مشکلات خواب بر زندگی میلیاردها نفر تأثیر میگذارد. درک کیفیت خواب، قلب یافتن راهحل برای این مشکل بزرگ است. حرکت سریع چشم (REM) برای یادگیری و حافظه حیاتی است. مواردی مانند خروپف، مشکلات کمر و پا، داروها، داروهای ضد افسردگی، ضربه مغزی، سکته مغزی و سایر بیماریهای عصبی میتوانند خواب و به ویژه REM را مختل کنند. تا به حال تنها گزینه برای ردیابی REM از طریق مراکز خواب بود، جایی که دادهها معمولاً به صورت دستی تفسیر میشوند. SomaSleep به کاربران این امکان را میدهد تا با استفاده از ماسک خوابی راحت و سبک، مراحل خواب و REM را به راحتی در خانه خود ردیابی کنند. عرضه این محصول لحظهای تحول‌آفرین برای نظام سلامت بوده و تیم سومالیتیک از عرضه این محصول نوآورانه به بازار هیجانزده است.»

 

سومالیتیک در ماه آگوست یک دور سرمایهگذاری اولیه 1.9 میلیون دلاری را برای راهاندازی خط تولید انبوه فناوری حسگر خود و توسعه محصولاتی مانند ماسک خواب «SomaSleep» پشت سر گذاشت. این شرکت در حال حاضر به دنبال سرمایهگذاران و شرکای استراتژیک برای توسعه‌های آتی است.

گفتنی است، این استارت‌آپ که توسط شرکت «IP Group» و با همکاری «CoMotion» در دانشگاه واشنگتن راه‌اندازی شده، به رونمایی از محصولات در نمایشگاه‌ها، خصوصاً «CES» علاقه زیادی دارد. این شرکت در «CES 2022» نیز اقدام به رونمایی از یک نانوسنسور جدید یک میلی‌متری نمود که قادر به تشخیص حضور انسان در فواصل بسیار کم بوده و تغییرات بزرگی در رابط‌های دیجیتال مبتنی بر ژست، کاربردهای ایمنی و نظارت بر سلامت افراد پدید می‌آورد. لازم به ذکر است که اخیراً این شرکت در همکاری با هیوندای، دستگیره‌های جدیدی برای درب خودروها تولید نموده که قابلیت کنترل به وسیله حرکت‌های دست کاربر را خواهد داشت.

 

مرجع: «mugglehead»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.