آخرین اخبار

خالص‌سازی اسید فسفریک به کمک فیلترهای نانویی

خالص‌سازی اسید فسفریک به کمک فیلترهای نانویی

لیک‌تک (LiqTech) که یک شرکت فناور فعال در حوزه توسعه محصولات و سیستمهای فیلتراسیون بسیار تخصصی است، خبر از امضای قرارداد همکاری جدیدی با شرکت آمریکایی اکولوترون (Ecolotron Wastewater Solutions) در راستای توسعه فیلترهای نانویی ویژه تصفیه و خالص‌سازی اسیدفسفریک داده است.

اکولوترون که یک شرکت متخصص در زمینه تجاریسازی راهکارهای ترکیبی برای تصفیه اسیدها است، با کمک لیک‌تک و با ترکیب فناوری‌های انحصاری دو شرکت، این‌بار به یک دستاورد مهم برای تصفیه و خالص‌سازی اسید فسفریک دست یافته است. به این منظور، ترکیبی از فناوری «E – FLOC©» اکولوترون و سیستم اولترافیلتراسیون سرامیکی مبتنی بر کاربید سیلیکون لیک‌تک برای خالص‌سازی جریان‌های اسید فسفریک خام استفاده شده است. گفتنی است که دو شرکت برای این راه‌حل ترکیبی اقدام به ثبت یک پتنت مشترک نموده‌اند.

فی چن (Fei Chen)، مدیر عامل لیک‌تک، در خصوص این دستاورد مهم ابراز داشته: «غشای سرامیکی کاربید سیلیکون ما بسیار قوی و ایدهآل برای فیلتر کردن مواد شیمیایی اسیدی مانند اسید فسفریک است. اولین واحد آزمایش تجاری ما در ایالات متحده آمریکا در دو ماه گذشته کار کرده است و این راهحل ترکیبی ارائه شده با همکاری اکولوترون، باعث بهبود بیشتر فرآیندهای تصفیه در تولید اسید فسفریک خام میشود. ما از اینکه میتوانیم این دستاورد را به مشتریان خود ارائه دهیم و فناوری و راهحلهای مناسبی برای صنعت اسید فسفریک داشته باشیم، مفتخریم.»

گفتنی است که لیک‌تک یک شرکت فناوری پاک است که پیشرفتهترین فناوریهای فیلتراسیون مبتنی بر کاربید سیلیکون سرامیکی را برای تصفیه گاز و مایع ارائه میدهد. این شرکت با استفاده از فناوری نانو و فناوری کاربید سیلیکون، محصولاتی را توسعه می‌دهد که طیف گسترده‌ای از سیستم‌های غشایی و فیلترها برای کاربردهای میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون را در بر می‌گیرد. غشاهای کاربید سیلیکون این شرکت برای استفاده در چالشبرانگیزترین برنامههای تصفیه طراحی شدهاند. به‌عنوان مثال، از این فیلترها می‌توان برای کنترل انتشار دوده اگزوز دیزل،  تصفیه آب آشامیدنی و همچنین تصفیه آب‌ استخرها و محیط‌های تفریحی استفاده نمود. با توجه به عملکرد بسیار خوب لیک‌تک، این شرکت چندی پیش برای عرضه عمومی سهام نیز اقدام نمود. همچنین این شرکت اخیراً موفق به دریافت یک سفارش نیم میلیون دلاری از صنعت نفت و گاز برای بازیابی مونواتیلن گلیکول (MEG) شده است.

  

مرجع: «Finance.Yahoo»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.