آخرین اخبار

استفاده از سنسورهای نانویی برای درب خودروی هیوندای

استفاده از سنسورهای نانویی برای درب خودروی هیوندای

هیوندای از دستگیره‌های جدیدی برای درب خودروهای خود رونمایی نموده که قابلیت کنترل به وسیله حرکت‌های دست کاربر را خواهد داشت. این دستاورد جدید، به کمک یک استارت‌آپ نانویی به نام سومالیتیک (Somalytics) توسعه یافته و در آن از حسگرهای مبتنی بر نانولوله‌های کربنی استفاده شده است.

شرکت خودروسازی هیوندای، از پروتوتایپ این محصول جدید که «SomaControl» نام دارد، در رویدادی تحت عنوان «Open Innovation Lounge» در سیاتل رونمایی نمود. در این نمونه اولیه که با همکاری سومالیتیک توسعه یافته، از نانولوله کربنی برای ساخت حسگرهای خازنی استفاده شده است. بر اساس گزارشات ارائه شده، حسگرهای جدید قابلیت تشخیص حضور انسان را تا 200 میلی‌متر داشته و بنا به ادعای شرکت‌های دست‌اندرکار توسعه آن، می‌تواند تجربیات مشتری با محصولات را از طریق تعاملات طبیعی و شهودی‌تر انسان و ماشین بهبود بخشد.

باربارا بارکلی (Barbara Barclay)، مدیرعامل سومالیتیک در خصوص تجربه این همکاری فناورانه با هیوندای و قابلیت گسترده فناوری سومالیتیک می‌گوید: «تیم ما مفتخر است که با هیوندای در توسعه این نمونه اولیه هیجان‌انگیز برای دستگیره‌های درب‌های کنترل حرکتی آینده مشارکت داشته است. قابلیت‌های فناوری حسگر ما برای استفاده در خودروها، همچون قابلیت آن‌ها برای بکارگیری در سایر صنایع و کاربردها نامحدود است. بسیار هیجان‌انگیز است که پتانسیل این فناوری پیشرفته و شگفت‌انگیز در این نوع کاربردها به نمایش گذاشته می‌شود. ما مشتاقانه منتظر فرصت‌های همکاری آتی با هیوندای هستیم.»

حسگرهای سومالیتیک از نقطه نظر فنی ویژگی‌های قابل توجهی دارند که می‌تواند استفاده از آن‌ها را در صنایع مختلف با استقبال قابل توجهی همراه نماید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به حساسیت بیشتر، اندازه کوچک‌تر، نیاز به انرژی کمتر و هزینه‌های کمتر برای ساخت نسبت به فناوری‌های سنتی سنسورها اشاره نمود. از این رو، بر اساس گزارش‌های ارائه شده می‌توان آن‌ها را در طیف وسیعی از مواد با اندازه‌های 1 تا 11 میلی‌متر جاسازی نمود.

لازم به ذکر است که سومالیتیک اولین بار سنسورهای خود را در اوایل سال جاری میلادی معرفی نمود. این شرکت همچنین در حال حاضر روی پروژههای ردیابی چشم و پوشیدنیهای هوشمند هم مشغول کار میباشد. آنها برای حضور و خودنمایی در میان انبوهی از فناوریهای بیومتریک جدید که برای کاربردهای خودرو در سال 2022 استفاده میشوند، آمدهاند.

 

مرجع: «Biometricupdate»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.