آخرین اخبار

ورود نانواوره به صنعت کشاورزی نپال

ورود نانواوره به صنعت کشاورزی نپال

سورش پرابهو (Suresh Prabhu)، وزیر سابق هند که در یک سفر کاری در کاتماندو به سر می‌برد، اقدام به معرفی نانواوره‌‌های تولیدی «IFFFCO» نمود. در حین این سفر که یوگندرا کومار (Yogendra Kumar) مدیر بازاریابی «IFFCO» نیز در آن حضور داشت، یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت «C G Corp» برای دسترسی کشاورزان نپالی به نانواوره به امضا رسید.

«C G Corp»، مجموعه پیشرویی است که 160 شرکت و 123 برند در سراسر جهان را در اختیار خود داشته و حدود 1500 نفر در زیرمجموعه‌های این شرکت مشغول به کار می‌باشند. در نتیجه تفاهم میان دو شرکت، مجموعه جدیدی با عنوان «NanoUrea» در نپال راه‌اندازی شده که می‌تواند دسترسی کشاورزان این کشور به نانواوره به عنوان جایگزینی جذاب نسبت‌ به کودهای موجود را فراهم نماید. «C G» که یک شرکت نپالی بوده و هنوز هم در حال توسعه می‌باشد، تبلیغ شرکت‌های نپالی در خارج از این کشور را به عنوان هدف اصلی خود معرفی نموده است. وب‌سایت این شرکت در این خصوص بیان داشته: «ما مفتخریم که با انتقال میراث نسل خود، مسئولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطیمان را با تمایز انجام می‌دهیم.»

کشاورزی و تولید محصولات غذایی، برای ادامه زندگی ما بر روی زمین بسیار حیاتی است. با توجه به افزایش جمعیت جهان و نیاز روزافزون به غذا، مصرف کودهای مختلف نیز به شدت افزایش یافته است. برای مدت طولانی، کشاورزان تولید محصولات زراعی خود را با استفاده از تکنیک‌های مرسومی مانند استفاده از اوره برای پاسخ به نیاز گیاهان و افزایش تولید محصولات غذایی دنبال می‌کرده‌اند. با این وجود، اوره اگر به طور منظم و در مقادیر زیاد استفاده شود، حتی اگر به افزایش تولید کشاورزی کمک نماید، می‌تواند به محیط‌زیست آسیب جدی برساند. مطالعات نشان می‌دهد که حدود 40 درصد اوره بکار گرفته شده توسط گیاهان استفاده نشده و در خاک و آب‌های زیرزمینی وارد می‌گردد. علاوه بر این، اوره بیش از حد، اکسید نیتروژن آزاد نموده که یک گاز گلخانه‌ای خطرناک و مضر برای محیطزیست است. اما بدون اوره، کشاورزان با مشکلات متعددی مانند کاهش عملکرد محصول و ناتوانی در تولید مواجه میشوند.

نانو اوره تولیدی «IFFCO»، اولین نمونه از نوع خود در جهان است که تقویت تغذیه گیاهان و کمک به کشاورزان را ممکن نموده و از بروز مشکلات ناشی از بکارگیری کودهای معمول جلوگیری مینماید. این ماده باارزش که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، پیش از این نیز در تعدادی از کشورهای دیگر عرضه شده است. «IFFCO» مدت 50 سال است که با هدف بهبود عملکرد کشاورزی، افزایش حاصلخیزی خاک و ارتقای کیفیت زندگی کشاورزان اقدامات مختلفی انجام داده است. محصول جدید نیز در مرکز تحقیقات زیستفناوری این مجموعه و در راستای همین هدف والا توسعه یافته است.

برخی از مزایای این ماده شگفتانگیز عبارتند از:

  • از منظر سمیت و ایمنی زیستی، استفاده از نانواوره بی‌خطر بوده و برای افراد، حیوانات، پرندگان یا موجودات مضر نیست؛
  • در مقایسه با 2.5 کیسه اوره، یک بطری 500 میلیلیتری نانو اوره میتواند پاسخگوی نیاز زمینی به مساحت یک هکتار باشد؛
  • استفاده از نانواوره افزایش 8 درصدی در تولید محصول را به دنبال خواهد داشت؛
  • مقرون به صرفه بوده و فقط در مقادیر کم مورد نیاز میباشد؛
  • تأثیر کمی بر محیط زیست داشته و انتشار گازهای گلخانهای کاهش مییابد.

 

مرجع: «Krishijagran»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.