آخرین اخبار

تولید تراشه‌های نانویی برای نسل جدید حافظه‌ها

تولید تراشه‌های نانویی برای نسل جدید حافظه‌ها

ویبیت نانو (Weebit Nano)، موفق به تولید اولین نمونه‌های ویفر خود برای عرضه و نمایش به مشتریان شد. این ویفرهای سیلیکونی که به کمک فناوری «ReRAM» توسعه یافته، با همکاری شرکت اسکای‌واتر (Skywater) و در کارخانه‌های تولیدی این شرکت تولید شدند. این نمونه‌های اولیه تولیدی، زمینه را برای جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد آن‌ها در خصوص جوابگویی این فناوری برای تولید تراشه‌های مختلف فراهم می‌نماید.

این تراشهها که در فرآیند 130 نانومتری سیماس یا نیم‌رسانای اکسید-فلز مکمل (CMOS) اسکای‌واتر تولید شدهاند، برای نمایش‌ به مشتریان، انجام آزمایشات تکمیلی و همچنین نمونهسازی قبل از سفارشهای تجاری و تولید به مقیاس اهمیت زیادی داشته و به مشتریان اجازه میدهند تا با اطمینان خاطر بیشتری از ماژولهای «ReRAM» برای طراحی سیستم‌های مبتنی بر تراشه استفاده نمایند.

کوبی هانوچ (Coby Hanoch)، مدیرعامل ویبیت نانو در این خصوص اظهار داشته: «این اولین باری است که ما ویفرهای ReRAM را از یک کارخانه تولیدی دریافت میکنیم و این نقطه عطف بزرگی به سوی تجاریسازی محصول ما بوده که از طریق همکاری نزدیک ما با اسکای‌واتر به دست آمده است. این اعتماد مشتریان بالقوه را به دارایی فکری ما افزایش میدهد، شرکتهای علاقهمند به تعامل با ما را به جلو هل می‌دهد و با نزدیکتر شدن به تولید، شاهد افزایش تعداد مشتریان بالقوه و مذاکرات با آن‌ها خواهیم بود. تراشههای تولید شده توسط اسکای‌واتر که ماژول ReRAM ما را یکپارچه میکند، این شرکتها را قادر میسازد تا مزایای واقعی فناوری ما را ببینند.»

مارک لیتکی (Mark Litecky)، مدیر ارشد درآمدزایی اسکای‌واتر نیز در خصوص این همکاری و فناوری وینیت ابراز داشته: «به عنوان بخشی از مدل کسب‌وکار ما، اسکای‌واتر با مشتریان همکاری میکند تا راهحلهایی را با معماریها، مواد و رویکردهای نوآورانه برای یکپارچهسازی ایجاد کنند. ReRAM یک حافظه غیرفرار جدید و مهیج است که مشتریان در طیف گستردهای از بازارها میتوانند برای دستیابی به تمایز، آن را در سیستم‌های مبتنی بر تراشه خود بگنجانند. ما در حال حاضر علاقه زیادی به این فناوری برای کاربردهایی از جمله اینترنت اشیا، مدیریت انرژی و آیسیهای سیگنال مختلط مشاهده کردهایم. با نگاهی به آینده، این فناوری یک بلوک ساختمانی غنی برای معماریهای هیبریدی است که میتواند بهطور انعطافپذیر به روشهای جدید و جالب ادغام شده و یک چشمانداز هیجانانگیز برای شرکتهایی ایجاد نماید که به دنبال تحقق ایدههای نوآورانه هستند.

گفتنی است که ویبیت نانو در سال 2014 میلادی تأسیس شده و از مجموعههای پیشرو برای توسعه نسل جدید فناوری حافظه  می‌باشد. این شرکت در همین مدت محدود فعالیت خود، موفق به جذب سرمایه 21.3 میلیون دلاری شده و عرضه عمومی سهام شده است.

 

مرجع: «Electronics Weekly»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.