آخرین اخبار

استفاده از نانوفناوری برای درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی

استفاده از نانوفناوری برای درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی

هیئت مدیره شرکت سوئدی کلاین (Cline Scientific AB)، بودجه‌ای 17 میلیون کرونی (معادل 1.6 میلیون دلار) برای پیشبرد دو پروژه نانویی تخصیص داده‌اند. کلاین که یک شرکت فعال در حوزه علوم زیستی است، در این دو پروژه به دنبال استفاده از قابلیت‌های فناوری نانو برای درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی و همچنین مبارزه با سرطان می‌باشد.

کلاین به واسطه فناوری نانویی پتنت شده خود که مرتبط با فناوری‌ سطح می‌باشد، درمان‌های پیشرفته مبتنی بر سلول‌های بنیادی و همچنین تشخیص سرطان را توسعه می‌دهد. فناوری نانویی این شرکت، روشی برای تولید سطوح گرادیان در مقیاس نانو است که شامل یک سطح حاوی چندین میلیون نانوذره در یک الگوی گرادیان می‌باشد. این فناوری را می‌توان در چندین حوزه تحقیقاتی مورد استفاده قرار داده و به کمک آن راه‌حل‌های جدیدی برای چالش‌های حل نشده ارائه نمود. دو پروژه در حال انجام این شرکت نیز که بودجه 1.6 میلیون دلاری برای آن‌ها اختصاص یافته است، مبتنی بر همین فناوری می‌باشد. «StemCART» یکی از این پروژه‌ها است که برای درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی برای استئوآرتریت در حال توسعه بوده و «StemCART» پروژه دوم است که در حوزه تشخیص سرطان متاستاتیک کاربرد دارد.

هیئت مدیره کلاین به واسطه مجوزی که مجمع عمومی این شرکت به آن‌ها داده، بودجه مورد نیاز را از طریق افزایش میزان سهام تأمین می‌نماید. در این بین، اولویت با سهامداران فعلی شرکت بوده و آن‌ها می‌توانند سهم‌های بیشتری را در ازای تأمین این بودجه از آن خود نمایند.

 چشم‌انداز کلی کلاین ارائه راه‌حل‌های پزشکی متحول‌کننده زندگی برای درمان سرطان و درمان با کمک سلول‌های بنیادی است. مدل کسب‌وکار این شرکت مبتنی بر اجرای پروژه‌ها تا مراحل اولیه بالینی و سپس صدور مجوز و یا فروش پروژه‌ها به یک یا چند شریک تجاری است. برای دستیابی به این هدف و به منظور توسعه دو پروژه «CellRACE» و «StemCART» تا مرحله بالینی، شرکت نیاز به سرمایه اضافی دارد که این سرمایه با تصمیم هیأت مدیره شرکت، قابل تحقق می‌باشد.

در اطلاعیه این شرکت آمده که بودجه مورد نیاز برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • توسعه مسیر نظارتی و قانونی برای انطباق «StemCART» با الزامات «GMP»؛
  • مطالعات پیش‌بالینی برای «StemCART»؛
  • هزینه‌های مرتبط با همکاری‌های بالینی؛
  • توسعه یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای «CellRACE»؛
  • انجام آزمایشات با مواد تومور انسانی برای «CellRACE»؛
  • سرمایه‌گذاری در تجهیزات آزمایشگاهی و تولیدی؛
  • تأمین  سرمایه در گردش برای توسعه مستمر.

 

مرجع: «Market Screener»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.