از فکر تا عمل

درسهایی از ناسا برای کسب و کارمان

درسهایی از ناسا برای کسب و کارمان

در ماه ژانویه سال 2017، شرکت گوگل پروژه تیتان را متوقف کرد. برنامه‌ای که برای پوشش کل سیاره زمین با شبکه وای فای که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی طراحی شده بود. این پروژه یکی از آخرین پروژه‌هایی بود که تصویر آن توسط شرکت گوگل منتشر شد
کارآفرینی و افسردگی

کارآفرینی و افسردگی

اریک یکی از موفق‌ترین کارآفرینان طی سال‌های اخیر است. در طی پنج سال گذشته شرکت او در زمینه فناوری پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. او در مشتری‌مداری سیاست‌های جدیدی را پایه‌گذاری کرده و هم اکنون یک تیم 8 نفره را مدیریت می‌کند.
سه راه‌کار علمی تشخیص دروغ در ایمیل

سه راه‌کار علمی تشخیص دروغ در ایمیل

یک آمار بسیار نگران‌کننده: جرلد جلسن، متخصص روان‌شناسی اجتماعی تخمینی در حدود دویست دروغ در روز برای هر شخص داشته‌ است. لزوما همه‌ی دروغ‌ها هم در ایمیل‌ها تعداد قابل توجهی دروغ وجود دارد. کوچکترین دروغ‌ها می‌توانند موفقیت مالی و بهره‌بری یک کسب و کار را خدشه دار ‌کنند. فهم چگونگی تشخیص دروغ از حقیقت در تعاملاتتان در استخدام و انتخاب شرکا، بسیار کمک‌کننده است. به همین دلیل چون بیشتر اطلاعات کسب و کارمان دیجیتالی است تشخیص فریب‌های آنلاین ضروری است.
 کارهایی که کارآفرینان پیش از ساعت هفت صبح باید انجام دهند

 کارهایی که کارآفرینان پیش از ساعت هفت صبح باید انجام دهند

مسلما مهمترین عادات یک کارآفرین عادات صبحگاهی اوست. گذشته از همه‌ی اینها اگر شما روزتان را بدون خطا آغاز کنید در مابقی روز خیلی مفید، باانگیزه‌ و متمرکزتر خواهید بود. در ادامه هفت راه‌کار توضیح داده شده که باید هرکارآفرینی پیش از ساعت هفت صبح برای داشتن روزی خوب انجام دهد.
مصاحبه اختصاصی نانومچ با مدیرعامل شرکت اکسیرنانو سینا

مصاحبه اختصاصی نانومچ با مدیرعامل شرکت اکسیرنانو سینا

شرکت اکسیر نانوسینا توسط دکتر جعفری تاسیس شد. این شرکت که ابتدا فعالیت خود را با تحقیق و توسعه در مورد سامانه‌های دارورسانی نانولیپوزومی برای درمان سرطان آغاز کرد، هم اکنون سه نانودارو را به صورت صنعتی تولید و روانه بازار کرده است. این شرکت با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو توانسته خود را به عنوان نخستین تولیدکننده نانودارو در خاورمیانه معرفی کرده و به عنوان رهبر بازار در کشورهای این منطقه شناخته شود. در ادامه مصاحبه اختصاصی نانومچ با سرکار خانم دکتر قمی مدیر عامل این شرکت آمده است. خانم دکتر قمی خود در این حوزه کارآفرین بوده و قبلا سابقه تاسیس کارخانه تولید دارو دارند.
برای رسیدن به نوآوری باید بتوانید گذشته، حال و آینده را مدیریت کنید

برای رسیدن به نوآوری باید بتوانید گذشته، حال و آینده را مدیریت کنید

در این مصاحبه پروفسور ویجای گورینداراجان استاد مدرسه کسب و کار دارموث در مورد اینکه چطور بتوانیم یک کسب و کاری جدید تاسیس کنیم و نظریه‌ای که در مورد نوآوری و حفظ آن در سازمان دارد صحبت می‌کند. در ادامه این مصاحبه برای شما مخاطبان محترم نانومچ آماده شده است.
چهار تغییری که کارآفرینی در من تغییر ایجاد کرد

چهار تغییری که کارآفرینی در من تغییر ایجاد کرد

من مسیر رشد بزرگی را طی کردم مسیری که پر از حادثه‌های خوب و بد بود اما هنوز هم سعی می‌کنم تا یاد بگیرم. برای من هزاران اشتباه بزرگ و پیروزی برای تجربه کردن وجود دارد اما برخلاف گذشته چشم بسته و با لبخند به سمتشان حرکت نمی‌کنم. با دقت تمام به هر چیزی نگاه می‌کنم. در اغلب موارد هم خنده‌ام تصنعی است. در ادامه در ارتباط با مسیرهایی که کارآفرینی منجر به تغییراتی در من شد در طول فرآیند رشد شرکتم از شروعش با وضعیت استیجاری و دو نفر نیرو تا وضعیت کنونی‌اش با شصت نفر کارمند و صدها مشتری آمده است.
کارآفرینی تحول آفرین: مصاحبه ای با "اریک رایز"

کارآفرینی تحول آفرین: مصاحبه ای با "اریک رایز"

فناوری دیجیتال ایجاد و خلق بسیاری از صنایع را امکان‌پذیر کرده است و البته از طرفی باعث از بین رفتن و تعطیلی بسیاری از صنایع نیز گردیده است. در این مصاحبه کارآفرینی از سیلیکون ولی (نویسنده وب سایت "لین استارت‌آپ") می‌گوید که چطور افرادی با کمترین میزان سرمایه باعث ایجاد چالش در شرکت‌های بسیار مهم می‌شوند. او معتقد است که پاسخ بسیاری از سازمان‌ها به رقبای خود با شکست روبرو می‌گردد زیرا آن‌ ها همواره به ارزیابی عملکرد‌های اشتباه خود مشغول هستند.