از فکر تا عمل

مصاحبه با جروم پولاک: تجاری‌سازی نانو‌لوله‌های برن نیترید (BNNTs) برای صنعت مواد مهندسی پیشرفته

مصاحبه با جروم پولاک: تجاری‌سازی نانو‌لوله‌های برن نیترید (BNNTs) برای صنعت مواد مهندسی پیشرفته

جروم پولاک در سال 1979 در گرنوبل فرانسه متولد شد. وی در رشته فیزیک دانشگاه جوزف فوریه، تحصیلات کارشناسی خود را به اتمام رساند. در سال 2002 به کبک در کانادا نقل مکان کرد تا برای شرکت Air Liquide در طراحی منابع پلاسما برای سم‌زدایی از گازهای گلخانه‌ای کار کند.
اهمیت انگیزه

اهمیت انگیزه

انگیزه به دلیل فوایدی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد برای یک سازمان بسیار مهم است.
تعریف بازاریابی در قرن بیست و یکم

تعریف بازاریابی در قرن بیست و یکم

به لطف نوآوری و توسعه فناوری، قرن بیست‌‌و‌یکم شاهد ظهور اقتصاد جدید بوده است. درک ویژگی‌های اقتصادی قدیمی برای شناخت اقتصاد جدید مهم است. انقلاب صنعتی، نقطه شروع اقتصاد قدیمی با تمرکز بر تولید مقادیر عظیمی از محصولات استاندارد بود. این محصولات انبوه برای کاهش هزینه‌ها و رضایت مصرف‌کنندگان بسیار مهم تلقی می‌شدند، زیرا تولیدات باعث افزایش شرکت‌ها در بازارهای جدید در سراسر مناطق جغرافیایی می‌شد. اقتصاد قدیمی سلسله مراتب سازمانی را در اختیار داشت که در آن مدیران ارشد دستورالعمل‌هایی را صادر می‌کردند که توسط مدیر واسط روی کارگران اجرا می‌شد.
جمع‌آوری اطلاعات و اندازه‌گیری تقاضای بازار

جمع‌آوری اطلاعات و اندازه‌گیری تقاضای بازار

در یک بازار پویا با جریان آزاد اطلاعات و برنامه‌های بازاریابی نوآورانه، نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان همیشه در حال تغییر است. همان‌طور که درآمد سرانه افزایش می‌یابد، مصرف‌کنندگان تمایل به یافتن گزینه‌های بیشتر برای تصمیم‌گیری در مورد خرید دارند. شرکت‌ها باید همیشه از شرایط در‌ حال تغییر آگاهی داشته باشند تا تصمیم درستی را اتخاذ کنند. این امر به توسعه سیستم‌های اطلاعات بازاریابی پیچیده نیاز دارد.
تجزیه و تحلیل بازارهای تجاری و رفتار خرید تجاری

تجزیه و تحلیل بازارهای تجاری و رفتار خرید تجاری

یک بازار شامل دو بخش بازار مصرف و بازار تجاری است. شرکت‌ها محصولات را برای بازار مصرف تولید می‌کنند، اما بازار تجاری به‌همان اندازه بزرگ و قوی است. بازارهای تجاری معمول شامل گیاهان، ماشین‌آلات، تجهیزات صنعتی و غیره می‌باشند. شرکت‌ها نیاز به مطالعه و تحلیل عوامل موثر بر بازارهای تجاری و رفتار خرید تجاری دارند.
بررسی محیط بازار

بررسی محیط بازار

مد (Fad) یک فرصت زودگذر می‌باشد که پیش‌بینی آن دشوار است. سود کسب‌و‌کار از مد کاملا به شانس بستگی دارد. روند (Trend) چیزی است که در مقایسه با مد، برای ساخته‌شدن زمان‌بر است و آینده‌ای قابل پیش‌بینی دارد. گاهی اوقات روند با تغییرات در فرهنگ اجتماعی و وضعیت اقتصادی همراه است. کلان‌روند (Megatrend) در توسعه بسیار کندتر است و با تغییرات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فناورانه همراه است. تخمین زده می‌شود که کلان‌روند‌ها حدود نیم‌دهه یا بیشتر طول می‌کشند. روند و کلان‌روند شرکت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آن‌ها فرصت‌های کسب‌و‌کار را فراهم می‌کنند. دستگاه پخش موزیک قابل‌حمل و دستگاه‌های دستی که در بازار عرضه می‌شوند، نمودی از این مسئله هستند و مصرف‌کنندگان تمایل به پرداخت مبلغ اضافی برای آن‌ها دارند. با‌این‌حال، مسیری که بازار در آن در حال توسعه است، تنها با پیگیری مداوم بازار قابل‌تشخیص است.
تجزیه و تحلیل رفتار خرید مصرف‌کننده

تجزیه و تحلیل رفتار خرید مصرف‌کننده

عملکرد اصلی بخش بازاریابی درک و برآورده‌ساختن نیازها، خواسته‌ها و تمایلات مصرف‌کننده است. رفتار مصرف‌کننده، تمامی جنبه‌های خرید، استفاده و دفع محصولات و خدمات را شامل می‌شود. گروه‌ها و سازمان‌ها در چارچوب مصرف‌کننده در نظر گرفته می‌شوند. عدم درک رفتار مصرف‌کننده موجب ایجاد فاجعه می‌شود، همان طور که برخی از شرکت‌ها با این مسئله روبرو هستند.
انگیزه در محل کار – رویکرد چماق و هویج دیگر کارایی ندارد

انگیزه در محل کار – رویکرد چماق و هویج دیگر کارایی ندارد

من به این کار مشغول هستم زیرا انتخاب دیگری ندارم. اگر این احساسی است که یکی از کارمندان شما دارد، این متن را مطالعه کنید تا بدانید که این جمله چگونه می‌تواند به عبارت بسیار مثبتی تبدیل گردد. «من عاشق کاری هستم که انجام می‌دهم.»
مصاحبه‌ای با لین ما کارآفرین موفق استرالیایی

مصاحبه‌ای با لین ما کارآفرین موفق استرالیایی

چهار سال پیش شان "لین ما" ایده‌ای برای یک اپلیکیشن مدیریت جشن ازدواج به ذهنش رسید و کسب و کاری موفق مبتنی بر همین ایده راه‌اندازی کرد. برای "ما" تجربه‌ی خوب مشتری نخستین الویت را دارد. در این مقاله صحبت کوتاهی با "ما" داشتیم تا عامل انگیزه‌ بالای روزانه او را پیدا کنیم.
اجازه ندهید زندگی شما چارچوب فکری شما را شکل دهد

اجازه ندهید زندگی شما چارچوب فکری شما را شکل دهد

"هانتینگتون هارتفورد" که در تجارت محصولات غذایی به جایگاه بسیار خوبی رسیده بود و ثروت قابل توجهی را از آن خود کرده بود، برای رسیدن به آمال و آرزوی خود که تبدیل شدن به یک کارآفرین بود، مجبور شد تمامی آن تجربیات و موفقیت‌ها را کنار گذاشته و برای رسیدن به خواسته قلبی خود همه چیز را از ابتدا آغاز کند. زمانیکه او را در خانه خود در باماهاس در سال ۲۰۰۸ به خاک سپردند، او از ثروت ۹۰ میلیون دلاری خود، ۸۰ میلیون دلار را برای رسیدن به علایق خود از دست داده بود و تنها ۱۰ میلیون دلار برایش باقی مانده بود.