از فکر تا عمل

مصاحبه با بنیان‌گذار یک کسب‌وکار طراحی و تولید جعبه‌های سفارشی

مصاحبه با بنیان‌گذار یک کسب‌وکار طراحی و تولید جعبه‌های سفارشی

شرکت «Cases By Source»، نمونه‌ای از یک کارآفرینی موفق است که تولید جعبه‌های سفارشی برای کارکردهای مختلف را دنبال می‌کند. در این نوشتار، «آلان آدلر»، بنیان‌گذار و مالک این شرکت، از بیش از سه دهه کارآفرینی و چالش‌ها و موفقیت‌های آن می‌گوید. مواردی جالب که نگاه متفاوت یک کارآفرین و درس‌های موجود در این مسیر دشوار طی شده را در اختیار ما قرار می‌دهد.
انتخاب محیط کاری: استارت‌آپ یا یک شرکت بالغ؟!

انتخاب محیط کاری: استارت‌آپ یا یک شرکت بالغ؟!

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که افراد در طول زندگی با آن روبرو هستند، انتخاب مسیر شغلی است. برخی دوست دارند تا در یک محیط پویا و سرزنده کار کنند و مجموعه‌ای از کارهای متنوع را به عهده بگیرند، برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند تا در محیطی با دیسیپلین و قوانین از پیش تعریف‌شده و وظایف مشخص فعالیت کنند. هر کدام از این انتخاب‌ها، الزامات خودشان را دارند که لازم است برای تصمیم‌گیری در نظر گرفته شوند. در این نوشتار، به مسئله انتخاب بین کار کردن در یک محیط استارت‌آپی و یک شرکت بالغ پرداخته و زوایای مختلف مسئله را شفاف‌تر می‌سازیم.
آیا ورود  دوستان و خانواده به استارت‌آپ کار درستی است؟

آیا ورود دوستان و خانواده به استارت‌آپ کار درستی است؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های کارآفرینان استارت‌آپی، محدودیت‌های مالی است. یکی از روش‌های جذب سرمایه که سهل‌الوصول‌تر از سایر روش‌ها است، جذب پول از دوستان و خانواده است. اما این کار با چالش‌های بسیار زیادی روبرو بوده و گاهی انسان را در شرایط خودکشی کارآفرینانه قرار می‌دهد. کارآفرین در شرایطی قرار می‌گیرد که انتخاب‌های زیادی جز مرگ یا پیروزی در پیش روی خود نمی‌بیند. در این مقاله، مزایا و معایب جذب دوستان و اعضای خانواده به‌عنوان سرمایه‌گذار را از زبان تعدادی از کارآفرینان استارت‌آپی، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
از  خدمت در ارتش تا کارآفرینی استارت‌آپی

از خدمت در ارتش تا کارآفرینی استارت‌آپی

یک کارآفرین، با یک رهبر نظامی، ویژگی‌های مشابه قابل توجهی دارند. هر دو باید رهبرانی سختکوش باشند و قبول کنند که اشتباه آن‌ها، می‌تواند با فروپاشی ساختارشان همراه شود. در این نوشتار، مصاحبه با یک ارتشی استرالیایی به نام «دیوید نیل» ارائه شده که با توجه به پتانسیل‌های کاری خود، اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار نموده و در حال حاضر، مشاوره‌هایی در حوزه مدیریت و رهبری سازمانی، به شرکت‌های مختلف ارائه می‌کند.
بهترین زمان راه‌اندازی کسب‌وکار را چگونه شناسایی کنیم؟

بهترین زمان راه‌اندازی کسب‌وکار را چگونه شناسایی کنیم؟

کارآفرینان باتجربه و هوشمند، اعتقاد دارند که داشتن یک ایده صرف (هر چقدر هم که جدید و سرشار از نوآوری باشد)، برای موفقیت کفایت نمی‌کند و موضوع مهم‌تر، تشخیص زمان مناسب برای عرضه ایده به بازار است. در این نوشتار، سعی می‌گردد تا زمان مناسب برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی را مورد بررسی قرار داده و تکنیک‌هایی برای تشخیص آن معرفی کنیم.
مصاحبه با یک کارآفرین موفق در حوزه تورهای گردشگری

مصاحبه با یک کارآفرین موفق در حوزه تورهای گردشگری

«مانوج تولسانی»، مدیرعامل و یکی از مؤسسین مجموعه «راینا گروپ» است که با ایده‌های متمایز و منحصربه‌فرد خود، جایگاه موفقی در صنعت هتل‌داری و سفر دست و پا نموده و به نظر می‌رسد که آینده رو به رشدی را در پیش روی خود می‌بیند. در این مصاحبه، تولسانی از تجربیات ارزشمندش در مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده و تبدیل راینا گروپ به یک کسب‌وکار موفق می‌گوید.
کارآفرینان موفق و خود راه‌اندازی کسب‌وکار

کارآفرینان موفق و خود راه‌اندازی کسب‌وکار

بوت‌استرپینگ یا خود راه‌اندازی، به این معنا است که شما به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپی، بخشی از سرمایه مورد نیاز را خودتان تأمین کرده یا با ایجاد یک جریان درآمدی هر چند ناچیز در کسب‌وکارتان، از آن به‌عنوان اهرم توسعه استفاده کنید. با توجه به اهمیت تأمین مالی و روند روزافزون به‌کارگیری بوت‌استرپینگ از سوی کارآفرینان استارت‌آپی، در این مقاله به گفته‌ها و تجارب برخی کارآفرینان موفق در این حوزه می‌پردازیم.
۷ نکته کلیدی برای بیشینه‌سازی بهره‌وری کارکنان دور کار

۷ نکته کلیدی برای بیشینه‌سازی بهره‌وری کارکنان دور کار

پرسش مهمی که این روزها بسیاری از صاحبان کسب‌وکار با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، این است که چگونه می‌توان در زمان دورکاری کارکنان، بیشترین بازده را از آن‌ها انتظار داشت. آیا تکنیک و روش خاصی برای افزایش راندمان یک نیروی دورکار وجود دارد؟ چگونه باید ارتباطات و فرهنگ‌سازمانی را در این ایام بهبود داد؟ در این مقاله، هفت نکته کلیدی برای تحقق این اهداف را بیان می‌کنیم که می‌تواند در محیط و شرایط حساس کنونی، کمک‌حال کارآفرینان باشد.
داستان موفقیت اولین بانوی پاکستانی مالک یک کسب‌وکار نانویی

داستان موفقیت اولین بانوی پاکستانی مالک یک کسب‌وکار نانویی

«ضیا حسن»، بانوی پاکستانی و مدیر شرکت استارت‌آپی «ان‌شیلد» است که با موفقیت‌های خیره‌کننده خود در زمینه کارآفرینی، توانسته به الگویی محبوب برای سایر زنان پاکستانی و همچنین تمامی صاحبان ایده، به‌ویژه در حوزه فناوری نانو بدل شود. از آنجا که آشنایی با فراز و نشیب‌های مسیر کارآفرینی، به‌ویژه در کسب‌وکارهای نوپا، می‌تواند درس‌های فراوانی به همراه داشته باشد، در این مقاله، تجارب خانم ضیا حسن، برای غلبه بر موانع و دستیابی به فناوری پوشش‌دهی سطوح با استفاده از فناوری نانو را مرور می‌کنیم.
درس‌هایی از زبان یک کارآفرین باتجربه

درس‌هایی از زبان یک کارآفرین باتجربه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر تجربه کارآفرینی، ولو کوچک و ناموفق، درس‌هایی به همراه دارد که احتمال موفقیت را در تجارب بعدی به شدت افزایش می‌دهد. در این نوشتار، «تامر بارزیف» که یک کارآفرین باتجربه و مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار «IronSourse» است، از تجربه ده ساله کارآفرینی خود می‌گوید. بدیهی است که این مسیر، پستی‌ها و بلندی‌های خودش را داشته که می‌تواند درس‌های مهمی را برای کارآفرینان به دنبال داشته باشد.