رصد بازار
اساساً موفقیت یک محصول جدید در بازار، نیازمند ارزیابی و پیشبینی صحیح وضعیت بازار فعلی و آینده آن است. در این راستا انجام تحقیقات بازار داخلی و خارجی و نیز خرید گزارشات بینالمللی موجود از جمله خدمات قابل دسترس میباشد که اطلاعات مهمی را میتواند به متقاضی ارائه نماید. به طور خلاصه محتوای اصلی این گزارشات عبارت اند از:
- بخشبندی بازار به تفکیک کاربرد، محصول و فناوری تولید
- تعیین ظرفیت، میزان کشش و برآورد حجم بازار
- بررسی و تعیین وضعیت تولید و مصرف محصول
- بررسی محرکها، محدودیتها، فرصتها و چالشهای ورود با بازار و ...