آخرین اخبار

کیت تشخیص و رصد فعالیت‌های سلول‌های سرطانی

کیت تشخیص و رصد فعالیت‌های سلول‌های سرطانی

کیت نانوبیوسنسور الکتریکی  SiNW - ECIS جهت کاربردهای تشخیص در سرطان و مانیتورینگ فعالیتهای سلولی یکی از طرحهای برتر سومین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه در سال 1394 میباشد. این کیت تشخیصی هم اکنون در حال توسعه کاربردها و در مسیر تجاری سازی است.

نانو بیو سنسور SiNW-ECIS  با هدف برهمکنش سنسور با سلولها جهت دریافت سیگنال الکتریکی از آنها طراحی شده است. هدف از این امر رصد وضعیت بیولوژیکی سلول با قابلیت کاربرد در تشخیص سرطان و مقاومت دارویی سلول میباشد. این محصول که دارای یک اختراع تائید شده و پنج اختراع در حال بررسی در اداره ثبت اختراع آمریکا است توسط تیم تحقیقاتی آقای دکتر محمد عبدالاحد در دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه تهران در حال توسعه است.

از مزیتهای این کیت تشخیصی می­توان به موارد مختلفی اشاره داشت که از آنجمله عبارتند از افزایش دقت و کیفیت سیگنالهای دریافتی در مدت زمان کوتاهتر، امکان استفاده در اکثر کاربردهای زیستی مانند تشخیص باکتریها، مارکرهای بیوشیمیایی و همچنین تشخیص کوتاه مدت عوامل خارجی مانند داروها (تست EDR) یا عوامل مخرب سلولی روی فعالیتهای زیستی سلولی، امکان مطالعه فرآیند سرطانی شدن سلولها بوسیله تحلیل سیگنال‌های الکتریکی، امکان بررسی ارتباط متابولیکی غشای سلولها با ساختارهای درون سلولی مانند اسکلت سلولی بواسطه مانیتورینگ غشای سلولی.

این کیت  علاوه بر تشخیص سلول‌های سالم از سلول‌های سرطانی متاستاتیك، دارای کاربردهایی در امور متنوع درمانی دیگر از جمله رصد فعالیت‌های حیاتی سلول و بررسی اثر داروهای ضدسرطان بر روی متابولیسم سلولی بوسیله سیگنال‌های الكتریكی است. همچنین این سنسور به عنوان یک سنسور تحقیقاتی برای مطالعات سلولی و دارویی کاربردهای زیادی دارد.

 

علاقمندان و سرمایه‌گذران محترم جهت آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این محصول میتوانند از طریق پست الکترونیکی  info@nanomatch.ir  (دبیرخانه برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو) اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.