آخرین اخبار

چرا بازار ایمپلنت‌های دندانی مبتنی بر فناوری‌ نانو رو به افزایش است؟

چرا بازار ایمپلنت‌های دندانی مبتنی بر فناوری‌ نانو رو به افزایش است؟

ایمپلنت‌های دندانی مدت‌هاست که در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ایمپلنت‌ها با جراحی در فک قرار داده می‌شوند. عفونت یکی از عوامل شکست در فرآیند کاشت ایمپلنت‌هاست. با ظهور فناوری‌ نانو، توجه به این حوزه برای بهبود شانس جراحی‌های ایمپلنت نیز افزایش یافت، به طوری که بسیاری از محققان به دنبال استفاده از نانومواد در ساخت نسل جدید ایمپلنت‌های دندانی هستند.
نانوموادی که در سطح ایمپلنت‌های دندانی قرار می‌گیرند، فرآیند اتصال سلول‌های استخوان به سطح ایمپلنت را افزایش می‌دهند و با این کار موجب کاهش احتمال عفونتی شدن ایمپلنت می‌شوند.
براساس اطلاعات داده شده توسط دندانپزشکان آمریکا، هر سال 500 هزار نفر به جمعیت کسانی که از ایمپلنت دندانی استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود که این نشان از افزایش تقاضا در بازار دارد.
بازار جهانی ایمپلنت‌های دندانی مبتنی بر فناوری‌ نانو به 5 دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند: ایمپلنت‌های تیتانیومی، ایمپلنت‌های شبیه به ریشه، ایمپلنت‌های چارچوب شاخکی، ایمپلنت‌های ترنسوسئوس و ایمپلنت‌های شبه تیغه‌ای.
شرکت‌های اصلی این بازار Nobel Biocare و Straumann از شرکت سوئیس هستند. شرکت‌های پیشرو در این حوزه  سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در بخش تحقیق و توسعه روی نانومواد انجام داده‌اند تا بتوانند فرآیندهای زیست‌سازگارتری را به کار گرفته و اتصال سلول‌های استخوانی، جذب پروتئین‌های لازم و چسبیدن سلول‌ها و بافت‌ها را افزایش دهند. ارائه راهکارهای خلاقانه توسط این شرکت‌های دندانپزشکی می‌تواند بازار را رقابتی‌تر کند.
یکی از عوامل تحریک کننده بازار که موجب شده تا نفوذ فناوری‌ نانو در این حوزه افزایش یابد، نرخ بالای شکست کاشت ایمپلنت‌های دندانی است. افزودن نانومواد به ایمپلنت‌ها موجب تسریع فرآیند بهبود زخم، کاهش عفونت و افزایش نرخ اتصال سلول‌های استخوانی به ایمپلنت می‌شود. این مزیت‌ها موجب شده تا بازار ایمپلنت‌های مبتنی بر فناوری‌ نانو افزایش یابد. از دیگر عوامل افزایش دهنده بازار، افزایش سن و همچنین درآمد درآسیا و آفریقاست.
افزایش درآمد در این حوزه موجب شده تا شرکت‌های مختلف نسبت به وارد شدن به این حوزه علاقه‌مند شوند و به دنبال کسب درآمد در این حوزه باشند.
با توجه به این که بحران مالی در جهان در حال پایان یافتن است، اقتصاد کشورها رو به بهبودی بوده و این موضوع موجب افزایش بیشتر درآمد در این حوزه خواهد شد.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.