آخرین اخبار

واگذاری مجوز بهره‎برداری انحصاری از فناوری نانو ذرات «SERS»، به منظور ایمن‎سازی صنایع غذایی

واگذاری مجوز بهره‎برداری انحصاری از فناوری نانو ذرات «SERS»، به منظور ایمن‎سازی صنایع غذایی

شرکت سرتوس «Certus»، که یکی از نوآوران پیشرو در زمینه فناوری‌های مرتبط با ایمنی مواد غذایی محسوب می‌گردد، طی یک توافقنامه با شرکت فناوری‌های پزشکی بکتون و دیکنسون «Becton, Dickinson (BD)»، مجوز بهره‎برداری انحصاری استفاده از فناوری تشخیص سریع پاتوژن «Pathogen»، که در اختیار شرکت مذکور بود، را به دست آورده است.

سرتوس در نظر دارد، تا با به‌کارگیری فناوری نانو ذرات «SERS»، که در این توافقنامه مجوز بهره‎برداری آن را به دست آورده است، فرآیند شناسایی و ایمن‌سازی محیط فرآوری مواد غذایی را نسبت به باکتری لیستریا «Listeria»، که از طریق غذاهای آلوده به انسان و حیوانات سرایت می‌نماید، آسان‌تر، سریع‎تر و با ‌صرفه بالاتری انجام دهد و این فناوری را به تولیدکنندگان کوچک و متوسط نیز ارائه نماید.

بنا به گفته جان کومز «John Coomes» مدیر شرکت سرتوس، این توافق، پایه و اساس یک پیشرفت صنعتی مهم خواهد بود که از طریق تشخیص همزمان و فوری باکتری، فرآیند پیچیده آزمایش و نظارت بر فرآیندهای تولید و آماده‌سازی مواد غذایی را تسهیل می‌نماید. گفتنی است، توافق مذکور علاوه بر مجوز بهره‌برداری انحصاری فناوری تشخیص پاتوژن، شامل همکاری در توسعه فناوری نانو ذرات «SERS» نیز خواهد بود که در تولیدات سرتوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش وبسایت «Quality Assurance & Food Safety»، اولین سیستم تجاری سرتوس در زمینه پایش محیط و پیشگیری از بیماری «Listeria SPP»، در سال 2018 میلادی ارائه خواهد شد. با توجه به عدم نیاز به تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مانند سانتریفیوژها و انکوباتورها و همچنین سطح آموزشی بسیار پایین مورد نیاز در فناوری جدید، این توافق می‌تواند تحولی عظیم در عملکرد سیستم‌های تشخیصی سرتوس ایجاد نماید.

 شایان ذکر است که این شرکت از اوایل سال جاری میلادی، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه و بهینه‌سازی سیستم‌های تشخیصی انجام داده است که از آن جمله، می‌توان به راه‌اندازی یک برنامه تحقیق و توسعه جدید جهت نوآوری در کیت‌های تشخیصی سالمونلا «Salmonella»، که نوعی باکتری مرتبط با مسمومیت‌های غذایی است، اشاره نمود.   

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.