آخرین اخبار

نسل جدید صفحات خورشیدی مبتنی بر فناوری نانو

نسل جدید صفحات خورشیدی مبتنی بر فناوری نانو

شرکت مهندسی نانوتک «Nanotech Engineering Inc» در اوایل سال جاری میلادی موفق به اختراع و تولید اولین صفحات خورشیدی مبتنی بر فناوری نانو تحت عنوان نانوپنل «Nanopanel» گردیده است. بنا به گفته یکی از اعضای تیم سازنده، صفحات سیلیکونی موجود در بازار، در شرایط مطلوب تنها 20 درصد کارآمد خواهند بود؛ این در حالی است که نانو پنل‌های تولید شده از کارایی 92 درصدی برخوردارند.

بنا بر  گزارش وب‌سایت «Digital Journal»، قیمت نانو پنل‌های جدید بسیار کمتر از نمونه‌های سیلیکونی موجود در بازار است؛ به طوری که یک سیستم «5kw» سنتی، به طور میانگین هزینه‌ای برابر با 16500 دلار در بر خواهد داشت، در حالی که سیستم «10kw» نانوپنل، بین 5000 الی 7000 دلار هزینه خواهد داشت. به گفته سودهیر ویدهارتی «Sudhir Vidyarthi» از سازندگان صفحات جدید، این تفاوت قیمت می‌تواند بازار گسترده‌ای را برای محصولات مذکور فراهم سازد. وی معتقد است که صفحات نانویی جدید، نه تنها جایگزین صفحات سیلیکونی به شمار می‌رود، بلکه با توجه به قیمت تمام شده بسیار پایین، می‌تواند بازار جدیدی شکل داده و کاربردهای وسیعی بیابد.

با توجه به استفاده روز افزون انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی در دسترس، حل مشکل کارایی صفحات جذب انرژی و در عین حال هزینه به نسبت پایین، می‌تواند به استفاده استاندارد از صفحات نانویی در اکثر خانه‌ها و ساخت و سازهای جدید منجر گردد.

لازم به ذکر است، شرکت مهندسی نانوتک اولین نانوپنل خورشیدی جهان را در اندازه یک پاکت پستی «FedEx» تولید نموده است که با توجه به بازدهی 92 درصدی در مقایسه با بهره‌وری 20 درصدی صفحات سنتی موجود در بازار، سبکی قابل توجه، انعطاف‌پذیری، قیمت تمام شده پایین و سادگی نصب و راه‌اندازی، می‌تواند با استقبال گسترده بازار مواجه شود. 

مرجع: Digital Journal

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.