آخرین اخبار

نسخه تجاری سیستم چاپ سه‌بعدی صفحات مدار با به‌کارگیری فناوری نانو

نسخه تجاری سیستم چاپ سه‌بعدی صفحات مدار با به‌کارگیری فناوری نانو

شرکت نانودایمنشن «Nano Dimension»، یکی از شرکت‌های فعال در توسعه سیستم‌های ساخت افزودنی «Additive Manufacturing-AM» برای صنایع الکترونیک محسوب می‌گردد. این شرکت در سال 2012 میلادی، اقدام به توسعه سیستم «Dragon Fly» برای چاپ سه‌بعدی صفحات مدار چند لایه «PCBs» نمود. این روش که ترکیبی از فناوری جوهرافشان و چاپ سه‌بعدی است، از نانوفناوری و همچنین جوهر دی‌الکتریک بهره برده و به کاربران اجازه می‌دهد تا «PCB»های پیچیده و با کیفیت بالای خود را در زمانی کوتاه‌تر از قبل و ظرف چند ساعت تولید نمایند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «RapidReadyTech»، شرکت نانودایمنشن با بررسی بازخوردهای ناشی از نسخه بتا از نسل اول سیستم‌های طراحی شده و توسعه آن توانست در تاریخ سیزدهم سپتامبر سال جاری میلادی، نسخه تجاری آن تحت عنوان «Pro 3D Printer» را به بازار ارائه نماید. این نسخه بهینه‌سازی شده، توسعه سخت‌افزارهای الکترونیکی از مرحله اثبات مفهومی از طریق اعتبارسنجی طراحی به ایجاد «Test Fixture» را ممکن ساخته است. در واقع، بازنگری و اصلاح در کوتاه‌ترین زمان، طرح‌های خلاقانه از جانمایی صفحات مدار و تسریع تأیید صفحات طراحی شده، از دستاوردهای نسخه جدید ارائه شده است.

سیمون فرید «Simon Fried»، از بنیان‌گذاران نانودایمنشن با تأکید بر بهینه‌سازی گردش کار طراحی و تأیید صفحات مدار از طریق سیستم جدید ارائه شده، می‌افزاید: «با توجه به کاهش زمان طراحی و تست کارکرد صفحات مدار، از ماه‌ها و هفته‌ها به چند روز، تکرار بیشتر طراحی امکان‌پذیر شده که می‌تواند نوآوری و خلاقیت بیشتری در طراحی ایجاد نماید. بدیهی است، این امر در نهایت منجر به نتایج بهتر در کسب و کار خواهد شد.»

 گفتنی است، این سیستم جدید از یک محفظه با ابعاد «20 x 20 x 0.3 cm»  تشکیل شده که در داخل یک دستگاه با ابعاد «140 x 80 x 180 cm» تعبیه می‌شود. قابلیت‌های چاپ عمومی دستگاه، شامل ردیابی 100 میکرون، فاصله‌های 125 میکرون و حداقل ضخامت لایه 3 میکرون بوده و سرعت چاپ به مواردی نظیر تعداد لایه‌ها، سایز صفحه و پیچیدگی مدار طراحی شده بستگی دارد. نانو دایمنشن مدعی است، که به صورت کلی یک صفحه مدار 10 لایه، به کمک فناوری جدید می‌تواند در عرض یک شب چاپ شود.

مرجع: RapidReadyTech

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.