آخرین اخبار

نانوجوهری برای چاپ قطعات الکترونیکی به روش جوهرافشان

نانوجوهری برای چاپ قطعات الکترونیکی به روش جوهرافشان

پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) به دنبال تجاری‌سازی نوعی جوهر رسانای الکتریکی حاوی نقره تک بلوری است که می‌تواند عملکرد ادوات الکترونیکی چاپی را بهبود دهد. از این جوهر می‌توان برای تولید انبوه ادوات الکترونیکی چاپی استفاده کرد. این جوهر بر پایه مس بوده و می‌تواند باکارایی و هزینه کم از آن برای تولید قطعات الکترونیکی استفاده کرد.
متالیزه کردن پیل‌های خورشیدی هنوز با قیمت مناسب قابل انجام نیست. تولیدکنندگان این پیل‌ها در حال حاضر از سیلیکون برای کار استفاده می‌کنند که در طول متالیزه کردن دچار آسیب ساختاری می‌شوند. همچنین هزینه بسیاری برای تامین نقره باید صرف شود.
روش‌های چاپ رایج برای شبکه‌های رسانای نیاز به ارتباط مستقیم با سطح دارد که به دلیل شکننده بودن سطح، این اتصال موجب آسیب دیدن سیلیکون و هدر رفت منابع می‌شود. علاوه‌براین فناوری‌های رایج برای متالیزه کردن موجب تشکیل خطوطی می‌شود که بسیار ضخیم بوده و از مقدار مورد نیاز پهن‌تر است، با این کار میزان هزینه کار افزایش می‌یابد.
Sicrys جوهری است که بدون تماس می‌تواند فرایند چاپ را انجام دهد. با این کار مقدار مصرف نقره در هر واحد کاهش یافته و همچنین پهنای ساختارهای ایجاد شده کم می‌شود. این جوهر می‌تواند دقت بالایی در ایجاد الگو در پی داشته باشد و کارایی پیل را بهبود دهد. علاوه‌براین نرخ آسیب دیدن سطح سیلیکون کم شده و میزان هدر رفت مواد کاهش می‌یابد این کار موجب کاهش هزینه‌های کل کار می‌شود.
از این جوهر می‌توان برای متالیزه کردن ساختارهای دو و سه بعدی استفاده کرد و در نهایت پیل خورشیدی، بوردهای مدارچاپی، حسگر، کارت‌های هوشمند، آنتن و صفحه‌های نمایش لمسی تولید کرد.
این جوهر می‌تواند برای چاپ جوهرافشان پیل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد. نقره در میان ترکیبات مختلف، از جذابیت‌های بالایی در استفاده از آن برای تولید ادوات الکترونیکی برخوردار است. جوهر مسی که این شرکت ساخته می‌تواند جایگزین مناسب و ارزان قیمتی برای نقره باشد به طوری که پساب‌های استفاده از آن نیز آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند.

منبع: سایت مرکز فناوری‌های همگرا nbic.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.