آخرین اخبار

فناوری گرمایشی پارچه‌های هوشمند با عنوان Nanogy

فناوری گرمایشی پارچه‌های هوشمند با عنوان Nanogy

در مورخ بیست و ششم و بیست و هفتم اکتبر سال جاری نشستی با عنوان «Hello Tomorrow Global» در پاریس برگزار گردید که هدف از آن سرعت بخشیدن به توسعه فناوری‌های پیشرفته و کاربرد آن‌ها در دنیای واقعی بوده است. شرکت آلمانی آکانتوروس«Acanthurus GmbH» فعال در حوزه نانوفناوری، یکی از پانصد شرکت استارت‌آپی منتخب از سرتاسر جهان بوده که در این نشست شرکت داشت. این شرکت آلمانی با همکاری یک شرکت چینی، اقدام به عرضه نسل جدید فناوری‌های گرمایشی در پارچه‌های هوشمند تحت برند نانوجی «Nanogy» در اروپا نموده است. پارچه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری نانوجی که در این نشست معرفی شد، علاوه بر ثابت نگه داشتن دما و نرخ تبدیل انرژی بسیار پایین، می‌تواند تا 90 درصد بهبود در کارایی را به همراه داشته باشد.

فناوری نانوجی که توسط شرکت چینی «j-NOVA» توسعه یافته است، می‌تواند در موارد مختلف نظیر انواع لباس، صندلی خودروها، برنامه‌های پزشکی و ... بکار گرفته شود. این فناوری نوآورانه، کاملاً سبک و به طور کامل غیر فلزی است. ماهیت غیر فلزی نانوجی، به کاربر امکان می‌دهد که برای دفعات زیاد و در هر دمایی بتواند برای شستشوی لباس اقدام نماید. در عین حال، ضخامت بسیار کم و انعطاف‌پذیری آن، این قابلیت را فراهم نموده که بدون هیچ مشکلی در لباس‌های مختلف قابل استفاده بوده و محدودیتی را به همراه نداشته باشد.

 

جنی آدلی «Jeni Odley»، مدیر شرکت آکانتوروس در این رابطه افزود: «تمرکز ما بر روی ارائه فناوری، با هدف بهبود زندگی مردم و بدون آسیب رساندن به محیط زیست است.» انتظار می‌رود، در نسل جدید لباس‌های گرم شونده نانوجی، کاربران بتوانند دمای پارچه را حتی با یک برنامه تلفن همراه هوشمند، کنترل نموده و لباس‌های نازک، ظریف و در عین حال گرم را در فصول سرد سال تجربه نمایند. 

مرجع: Textileworld

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.