آخرین اخبار

عرضه فیلامنت گرافنی به بازار برای چاپ سه بعدی

عرضه فیلامنت گرافنی به بازار برای چاپ سه بعدی

دایرکتا پلاس (Directa Plus) یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده محصولات گرافنی در جهان است که محصولات مختلفی را برای صنایع مختلف تولید می‌کند. یکی از این محصولات، Grafylon 3D، یک نوع فیلمنت بهبود یافته با گرافن، است که برای چاپ سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول جدید با همکاری شرکت Filoalfa تولید شده‌است که در حال حاضر آماده عرضه به بازار است. گرافیلون تنها فیلامنت موجود در بازار است که در آن از گرافن استفاده شده‌است.

گرافیلون نسل جدیدی از فیلامنت‌هاست که در آن از اسید پلی لاکتیک که برای بهبود کیفیت به آن گرافن نیز افزوده شده‌، استفاده شده است. در چاپ سه بعدی، صدها یا هزاران لایه از مواد چاپی روی هم قرار می‌گیرند. این مواد چاپی عموماً از پلیمرهایی نظیر پلی لاکتیک اسید هستند. وجود گرافن در ساختار این مواد می‌تواند خواص محصول را بهبود دهد در حالی که قیمت آن به شکل رقابت‌پذیری باقی می‌ماند. در طول آزمایش‌های اولیه، محققان نشان دادند که فیلامنت بهبود یافته با گرافن دارای مزایای زیادی نسبت به فیلامنت‌های رایج هستند:
• بهبود در ظاهر چاپ
• بهبود در خواص هدایت گرمایی
• بهبود 34 درصدی در مودول یانگ
• بهبود 23 درصدی در مقاومت کششی
• بهبود 28 درصدی در کشیده شدن

filereader.php?p1=main_4a8a08f09d37b7379
جیولوی سزارو، مدیرعامل دایرکتا پلاس، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این محصول جدید را با همکاری فیلولفا آماده و به بازار عرضه کرده‌ایم. این اولین فیلامنت تقویت شده با گرافن در بازار برای استفاده در چاپ سه بعدی است. این محصول نسبت به محصولات غیرگرافنی از مزایای بسیاری برخوردار است که می‌تواند دامنه کاربردی این محصول را افزایش دهد. ما معتقدیم که این محصول می‌تواند استانداردهای چاپ سه بعدی را تغییر دهد. این همکاری مشترک به ما فرصت تازه‌ای بخشیده تا محصول جدید را وارد بازار کنیم. در این همکاری مشترک، فیلولفا به ما کمک کرد که یاد بگیریم چگونه می‌توان فیلامنت‌های چاپ سه بعدی را به تولید انبوه برسانیم.»
منبع: nano.ir 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.