آخرین اخبار

عرضه تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی توسط شرکت سامسونگ

عرضه تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی توسط شرکت سامسونگ

سال 2016 را می‌توان سال درخشش تلویزیون‌های الجی دانست. اما سامسونگ قصد دارد در سال 2017 توجه مخاطبان را به سوی خود جلب کند. از این رو، شرکت سامسونگ تلویزیون‌های LED مبتنی بر نقاط کوانتومی را در سال 2017 به بازار عرضه کرده است.
در نمایشگاه سنگاپور، سامسونگ این نمایشگرها را برای بازدید عموم به نمایش گذاشت؛ نمایشگرهایی که از عملکرد رنگی بالایی برخوردار بوده و طیف وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند. گفته می‌شود که این نسل از تلویزیون‌ توانسته در ارائه جزئیات و نمایش رنگ مشکی یک گام رو به جلو بردارد.
آیا نمایشگرهای نقاط کوانتومی شرکت سامسونگ توانسته‌اند رقیبی جدی برای نمایشگرهای OLED الجی و دیگر تولیدکنندگان باشند؟
برای پاسخ به این سؤال باید کمی توضیح اضافه داد. اول این که تلویزیون‌های LED حاوی نقاط کوانتومی شباهتی به  OLED ندارند؛ هر چند که از نظر اسمی شبیه هم هستند (OLED در مقابل QLED).
از نظر ساختاری، QLED شبیه به LED است با این تفاوت که یک لایه نازک از جنس نقاط کوانتومی روی آن قرار گرفته است. این لایه نقاط کوانتومی منجر به تولید نور‌ می‌شود. ابعاد کوچک این نقاط موجب شده تا نور تولید شده ابعاد کوچکتری پیدا کنند. این کار در نهایت منجر به تولید تصاویری با کیفیت بالاتر می‌شود. از سوی دیگر در تلویزیون‌های OLED، کنتراست و عمق سیاهی بیشتر است. با این حال در QLEDها رنگ مشکی عمیقی ایجاد می‌شود؛ بدون این که هیچ رنگ خاکستری غیرضروری دیده شود.
سامسونگ در حال حاضر از نقاط کوانتومی در مانیتور‌های کامپیوتر خود از 21 تا 31.5 اینچ استفاده کرده است. 
در مجموع، تلویزیون‌ QLED سامسونگ توانسته تغییری در بازار ایجاد کند، هر چند هنوز قیمت بالایی دارند. در بازار آمریکا، QLEDهای سامسونگ قیمت بالاتری نسبت به OLED ها دارند. باید دید که آیا سامسونگ می‌تواند خریداران را برای پرداخت مبلغ بالاتر به منظور خرید این تلویزیون‌ها قانع کند؟

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.