آخرین اخبار

صنعت پتروشیمی به دنبال سنتز الاستومرهای گرافنی

صنعت پتروشیمی به دنبال سنتز الاستومرهای گرافنی

رلیانس اینداستریز (Reliance Industries) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پتروشیمی قرارداد همکاری مشترک با شرکت وربک متریالز امضاء کرده است. وربک یکی از شرکت‌های تولید کننده محصولات گرافنی است. قرار است براساس این توافق‌نامه همکاری، دو شرکت روی ساخت محصولات الاستومری سنتزی مبتنی بر گرافن کار کنند.
برات شارما از مدیران بخش تحقیق و توسعه رلیانس می‌گوید: «وربک دارای توانمندی توسعه محصولات گرافنی خلاقانه را دارد. این توانمندی مسیرهای تازه‌ای در حوزه پتروشیمی باز می‌کند. ما مشتاقانه به دنبال ارائه محصولات جدید به بازار با استفاده از همکاری مشترک هستیم.»
جان لتو، مدیرعامل شرکت وربک، می‌گوید: «ما از همکاری با شرکت رلیانس بسیار خوشحالیم و از این که می‌توانیم از خلاقیت و نوآوری این شرکت استفاده کنیم، بسیار خرسندیم. این همکاری مشترک می‌تواند توسعه و تجاری‌سازی محصولات پتروشیمی را تسریع کند. این همکاری پتانسیل‌های تأثیرگذاری در بازار را داراست.»
رلیانس یک شرکت‌ هندی است که در بخش خصوصی فعالیت دارد. این شرکت یکی از بازیگران بسیار مهم در صنعت انرژی است که نقش پررنگی در عرصه جهانی دارد. حضور رلیانس در بازارهای جهانی رو به افزایش بوده و بهبود ارزش افزوده از مهمترین اهداف این شرکت در فعالیت‌های کسب و کار است. رلیانس که در شهر بمبئی قرار دارد، در حوزه‌هایی نظیر پتروشیمی، نساجی، منابع طبیعی، خرده فورشی و مخابرات فعالیت دارد.
وربک یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن است که اولین بار توسط دانشگاه پرینستون به ثبت رسید. این شرکت محصولات مختلفی را به بازار عرضه کرده است. وربک این قابلیت را دارد که دستاوردهای خود را در حوزه گرافن با محصولات مختلف ترکیب کند. در حال حاضر برخی از این دستاوردها تبدیل به محصولات جدیدی شده که آماده عرضه به بازار است.
فناوری مورد استفاده وربک به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است که با استفاده از آن می‌توان ترکیبات گرافنی مختلف تولید کرد. از این مشتقات گرافنی می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر ساخت آنتن، نسل جدید باتری‌ها، کامپوزیت‌ها و جوهرهای رسانا استفاده کرد.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.