آخرین اخبار

جذب سرمایه 18 میلیون دلاری از سوی استارت‌آپ فعال در حوزه هدایت خودکار وسایط نقلیه

جذب سرمایه 18 میلیون دلاری از سوی استارت‌آپ فعال در حوزه هدایت خودکار وسایط نقلیه

شرکت استارت‌آپی اپتیموس راید«Optimus Ride» که در زمینه توسعه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه فعالیت می‌نماید، یک سرمایه‌گذاری جدید 18 میلیون دلاری جهت توسعه فناوری و برخی استخدام‌های استراتژیک جذب نموده است. این شرکت استارت‌آپی که نوعی اسپین‌آف «Spin Off» از مؤسسه فناوری ماساچوست به شمار می‌رود، نوعی خودرو برقی با فناوری هدایت خودکار سطح چهار، طراحی نموده است.

سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری مذکور در اپتیموس از سوی یک گروه سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر به رهبری گری‌گرافت «Greycroft Partners» تأمین شده است. جان التون یکی از همکاران گری‌گرافت با تأکید بر تغییر و تحولات عظیم در صنعت حمل و نقل، افزود: «فناوری هدایت خودکار، انقلابی در صنعت حمل و نقل به شمار می‌رود که علاوه بر آزاد ساختن وقت کاربران در هنگام رانندگی، می‌تواند در مقیاس جهانی منجر به سیستم حمل و نقل ایمن و سازگار با محیط زیست شود.»

به گزارش وب‌سایت «The Drive»، برخی تحلیل‌گران حوزه حمل و نقل برآورد می‌کنند تا سال 2050 میلادی سالیانه بیش از 7 تریلیون دلار در صنعت حمل و نقل خودکار هزینه خواهد شد. در ماه ژوئن سال جاری میلادی، شرکت اپتیموس توانست مجوز آزمایش و تست محدود خودرو خود در جاده‌های عمومی شهر بوستون (یک مسافت سه مایلی) را از کمیته حمل و نقل ماساچوست دریافت نماید.

شایان ذکر است که شرکت اسپین‌آف گوگل که تحت عنوان وایمو «Wymo» در زمینه توسعه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه فعالیت می‌نماید، از شرکت‌های استارت آپی مشهور در این حوزه به شمار می‌رود. با این حج از فعالیت این مجموعه‌های پیشرو بایستی در نظر گرفت که آیا مصرف‌کنندگان و کاربران نهایی بازار خودرو، برای این آینده محتوم و تغییرات عظیم پیش رو آماده هستند؟ بنا بر مطالعه اخیر «MIT»، بیش از 48 درصد پاسخ‌دهندگان به این سؤال اظهار داشته‌اند که هرگز حاضر به خریداری خودروهایی که کاملاً خودکار هدایت می‌شوند، نیستند.   

مرجع:  TheDrive

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.