آخرین اخبار

تولید الکترودهایی زیست‌سازگار برای استخراج اطلاعات از مغز

تولید الکترودهایی زیست‌سازگار برای استخراج اطلاعات از مغز

شرکت نوولا (Novela) در حال ارائه الکترودهای زیست‌سازگاری است که می‌توان از آن برای ساخت ادوات قابل کاشت در مغز به منظور ایجاد ارتباط میان کامپیوتر و مغز انسان استفاده کرد. از این الکترودها می‌توان برای تحریک نواحی عمیق مغز نیز استفاده کرد. یکی از مزیت‌های این الکترودها، اثرات منفی اندک روی بافت مغز و زیست‌سازگار بودن آن است. این الکترودها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان از آنها برای تعامل با نواحی عمیق مغز تا عمق 50 میلیمتر استفاده کرد. دقت این الکترودهای قابل کاشت در مغز بیشتر از نمونه‌های موجود در بازار است.
این شرکت به دنبال ساخت الکترودهایی است که بدون نیاز به سیم اطلاعات موجود در مغز را به کامپیوتر منتقل می‌کند. این الکترودها برای تولید ادوات زیست‌پزشکی ایده‌آل هستند.
علاوه بر ساخت الکترود، شرکت نوولا به دنبال تولید ادوات پزشکی قابل پوشیدن است. این شرکت پلتفورم فناوری جدیدی را با همکاری دانشکده پزشکی کسر العینی راه‌اندازه کرده تا با استفاده از تجارب محققان این دانشکده اقدام به تولید ابزار قابل پوشیدن برای رصد بارداری‌های خطرناک کند.
نوولا یک شرکت نوپا و انشعاب یافته از دانشگاه واترلو بوده که در سال 2013 تاسیس شده است. این شرکت روی میکروساخت، نانوپردازشگر و مهندسی زیست‌پزشکی فعالیت دارد.
تاسیس این شرکت ماحصل پژوهش‌های یک تیم تحقیقاتی از سال 2004 تا 2013 در دانشگاه واترلو است. محققان این پروژه به دلیل دستاوردهای خود موفق به دریافت جایزه Canada-wide MEMSCAP CMC Best Micro-system Design Award در سال 2012 شدند.
این شرکت با هدف تولید فناوری‌های قابل پوشیدن برای استفاده در تحقیقات پزشکی تاسیس شد. نوولا مدارهای الکترونیکی سه بعدی چند لایه‌ای را تولید کرده‌ است که برای استفاده در صنعت ساخت ادوات پزشکی ایده‌آل است.
از محصولات این شرکت می‌توان به الکترودهای سیلیکونی سه بعدی برای استخراج اطلاعات نرونی اشاره کرد. همچنین این شرکت در قالب یک پروژه همکاری مشترک، به دنبال ساخت حسگر گرافنی برای تشخیص سرطان است.

منبع: nbic.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.