آخرین اخبار

توسعه روش جدید درمانی مبتنی بر نانو فناوری برای رفع لخته شدن خون در ریه

توسعه روش جدید درمانی مبتنی بر نانو فناوری برای رفع لخته شدن خون در ریه

گروهی از محققین دپارتمان فوریت‌های پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، استارت‌آپی با نام «Indiana Lysis Technologies» راه‌اندازی نموده‌اند که هدف از آن توسعه نانو فناوری برای کمک به رفع لخته‌های خون در ریه بیماران است. این عارضه که انسداد جریان خون (آمبولی ریوی) نامیده می‌شود، سالانه بیش از 900000 نفر را در آمریکا با مشکل مواجه می‌نماید. انتظار می‌رود، فناوری جدید با بهبود روش‌های درمانی، بتواند خطرات ناشی از لخته شدن خون را کاهش دهد.

بنا بر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، بیش از یک چهارم افراد مبتلا به لخته شدن خون در ریه‌ها، با مرگ ناگهانی مواجه می‌شوند. علاوه بر این، روش‌های درمانی حال حاضر معمولاً منجر به خونریزی داخلی گردیده که عوارض فراوانی به همراه دارد. بر همین اساس، محققین دانشگاه ایندیانا شامل ناتان آلوز و جفری کلاین، در حال تحقیق بر روی روش جدیدی هستند که در آن با استفاده از نانو ذرات بتوانند لخته‌های خون را به صورت مؤثرتر درمان نموده و خطر ابتلای مجدد به آن را کاهش دهند.

دکتر آلوز با ذکر این نکته که درمان‌های فعلی به دلیل فعال کردن نوعی پروتئین در بدن که 5 الی 10 درصد خونریزی را به همراه دارد، افزود: «استفاده از نانو ذرات، باعث کاهش قابل توجه خونریزی‌های غیر منتظره می‌گردد. این ویژگی می‌تواند درمان دیگر ضایعات مرتبط با لخته‌های خونی که به دلیل ریسک خونریزی، قابل درمان نیستند را نیز تسهیل نماید.»

به گزارش بخش خبری دانشگاه ایندیانا، با توجه به اینکه استارت‌آپ مذکور جایگاه سوم رقابت‌های «New Venture Competition from Bio Crossroads»، را در سال جاری میلادی کسب نموده است و همچنین با در نظر گرفتن درخواست این مجموعه برای دریافت کمک هزینه از «SBIR» و «STTR»، انتظار می‌رود که در آینده فناوری‌های بیشتری از سوی محققین این گروه توسعه یابد.

لازم به ذکر است، آلوز و کلاین، مجموعه نتایج تحقیقات خود را در اختیار دفتر نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه ایندیانا «IU ICO» قرار داده‌اند تا با انجام اقدامات حفاظتی، قابل عرضه به صنعت باشد. استراتژی این استارت‌آپ، واگذاری مجوز بهره‌برداری از فناوری جدید است. «ICO» که وظیفه حفاظت و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و ابداعات محققین دانشگاه ایندیانا را بر عهده دارد، از سال 1997 میلادی تاکنون بیش از 4500 پتنت و 3000 گرنت داشته است که درآمدی 142 میلیون دلاری از صدور مجوز بهره‌برداری از آن‌ها را به همراه داشته است.

مرجع: news.iu

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.