آخرین اخبار

توسعه بازار نقاط کوانتومی در ساخت نمایشگر در سال‌های آتی

توسعه بازار نقاط کوانتومی در ساخت نمایشگر در سال‌های آتی

بر اساس گزارش جدیدی توسط مؤسسه تحقیقات TMR منتشر شده، بازار فناوری‌های ساخت نمایشگر طی سال‌های آتی با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد. این گزارش با عنوان «Top Display Technologies and Devices Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Trends, Analysis, Growth, and Forecast 2017 – 2025» به بررسی سهم بازار، روندها و آنالیز فناوری‌های ساخت نمایشگر بین سال‌های 2017 تا 2025 می‌پردازد. در این گزارش رویدادهای تاریخی این حوزه و وضعیت فعلی بازار نشان داده شده‌است. در این گزارش فرصت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌های این بازار درج شده‌است.
در حال حاضر فناوری OLED و LED، شبکیه مجازی و نقاط کوانتومی از جمله فناوری‌های برتر در حوزه نمایشگر هستند.
براساس اطلاعات این گزارش، درآمد حاصل از نقاط کوانتومی در این حوزه طی سال‌های آتی افزایش خواهد یافت که دلیل آن، تقاضا برای قدرت تفکیک بالا در نمایشگرها، عملکرد بهتر و مقرون به صرفه شدن است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فناوری LED حاوی نقاط کوانتومی احتمالاً جریان بازی را در محصولات این حوزه تغییر دهد. لومینوفرهای نقاط کوانتومی دارای پایداری بالا، مصرف انرژی کم، اثربخشی بالا، باند نشر باریک و بازده کوانتومی عالی هستند. این فاکتورها موجب می‌شود تا محصول نهایی این فناوری در بازار با اقبال بالایی مواجه شود. از سوی دیگر، تقاضا برای OLED طی سال‌های آتی تداوم داشته باشد و از این فناوری برای ساخت ادوات الکترونیکی مصرفی استفاده شود.
یکی از دلایل رشد بازار OLED در آینده نزدیک، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه این حوزه است. آمریکای شمالی بیشترین سهم این بازار را خواهد داشت که دلیل این امر، حضور بازیگران اصلی این حوزه در این منطقه است. از سوی دیگر، منطقه شرق آسیا رشد قابل توجهی در این بازار خواهد داشت.
گوگل، الجی، پاناسونیک، سامسونگ و کیودی ویژن از جمله شرکت‌های مطرح در حوزه ساخت نمایشگر هستند. این گزارش چشم‌انداز رقابتی این حوزه را نیز با جزئیات ارائه کرده است.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.