آخرین اخبار

توافق گوگل و یک استارت‌آپ فعال در صنعت بیمه برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به خودروهای دارای فناوری هدا

توافق گوگل و یک استارت‌آپ فعال در صنعت بیمه برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به خودروهای دارای فناوری هدا

شرکت گوگل در حال مذاکرات نهایی با یک استارت‌آپ فعال در صنعت بیمه جهت ارائه پوشش بیمه‌ای برای کاربران وسایط نقلیه هدایت خودکار تولیدی خود است. بر اساس مذاکرات انجام گرفته، تمامی کاربران خودروهای هدایت خودکار تولیدی وایمو «Waymo» از پوشش بیمه‌ای شرکت استارت‌آپی تروو «Trov» بهره‌مند خواهد شد.

با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه و پیش‌بینی‌های کارشناسان حوزه حمل‌ونقل مبنی بر چشم‌انداز مثبت این صنعت که می‌تواند با استقبال قابل توجه مردم مواجه گردد، برخی سؤالات پیرامون چگونگی تعیین تکلیف تصادفات انجام گرفته و پرداخت هزینه‌ها و خسارات مرتبط با آن مطرح شده است. با توجه به ماهیت به نسبت متفاوت این فناوری، عدم توجه به پوشش‌های بیمه‌ای این‌گونه از خودروها می‌تواند نگرانی‌های فراوانی در صاحبان خودروهای مذکور ایجاد نماید و باعث شود به سمت استفاده از انواع بیمه‌های شخصی روی آورند. با توافق بین وایمو و تروو، به محض خرید خودرو و تحویل آن به کاربر، پوشش بیمه‌ای خودرو فعال شده و نیاز به هیچ‌گونه ثبت‌نام مجدد نخواهد بود.

بنا بر گزارش «Wall Street Journal»، این توافق می‌تواند یک فرصت بسیار ارزشمند برای استارت‌آپ تروو محسوب گردد. با توجه به شهرت و اعتبار گوگل و نیز سرمایه‌گذاری‌های عظیم این شرکت در زمینه توسعه فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه، ارائه پوشش بیمه‌ای به مشتریان وایمو به عنوان اولین شرکت استفاده کننده از خدمات این استارت‌آپ، می‌تواند نشان تجاری این شرکت را به صورت قابل توجهی ارتقاء دهد. گفتنی است بیمه‌نامه ارائه شده از سوی تروو تحت حمایت و تضمین «Reinsurer Munich Re AG» به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران این استارت‌آپ ارائه خواهد شد. این مؤسسه سرمایه‌گذاری در اوایل سال جاری میلادی، بیش از 45 میلیون دلار در تروو سرمایه‌گذاری نموده است.   

 

مرجع: GIZMODO

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.