آخرین اخبار

ترکیب فناوری دو شرکت برای تولید نانوداروی ضدسرطان

ترکیب فناوری دو شرکت برای تولید نانوداروی ضدسرطان

ترکیب فناوری دو شرکت برای تولید نانوداروی ضدسرطان

موضوع : کسب و کار سلامت نانوذرات کلمات کلیدی : همکاری مشترک  - نانودارو  - داروی ضدسرطان تاریخ خبر : 1395/09/06 تعداد بازدید : 63

دو شرکت داروسازی، تصمیم گرفتند با ترکیب فناوری‌های خود، نانوداروی جدیدی مبتنی بر نانوذرات برای مقابله با سرطان تولید کنند.

نوارتیس (Novartis) همکاری مشترکی با شرکت سرولین فارما (Cerulean Pharma) برای توسعه داروی انعقاد مبتنی بر نانوذرات (NDCs) آغاز کرده است. در این پروژه، فناوری هدف‌گیری دینامیک تومور شرکت سرولین موسوم به Dynamic Tumor Targeting™ با ترکیبات انحصاری شرکت نوارتیس ترکیب شده تا از آن برای هدف‌گیری 5 نوع سرطان مختلف استفاده شود.
سرولین اخیرا اعلام کرده است که از این همکاری مشترک 5 میلیون دلار کسب خواهد کرد و برای انجام فعالیت‌هایی نظیر آزمون‌های پیش بالینی، بالینی، کسب مجوزها و فروش نیاز به میلیون‌ها دلار بودجه دارد.
براساس این همکاری مشترک، سرولین با استفاده از فناوری هدفگیری خود، این داروی انعقاد مبتنی بر نانوذرات را توسعه خواهد داد و در این بین، نوارتیس، توسعه‌های بعدی را انجام خواهد داد و در نهایت بخش تجاری‌سازی این نانودارو نیز به عهده این شرکت خواهد بود.
کریستوفر گویفر، مدیرعامل شرکت سرولین می‌گوید: « این همکاری مشترک، مهر تاییدی بر پلتفورم فناوری قدرتمند ما است. ما بسیار خوشحالیم که نوارتیس نیز به پروژه نانوداروی انعقاد پیوسته است تا در توسعه آن نقشی ایفا کند.»
از سوی دیگر، سرولین اعلام کرده که شرکت آسپیر کپیتال، به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار این شرکت، مبلغ 20 میلیون دلار از سهام سرولین را خریداری کرده است. همچنین سرولین این حق را دارد تا طی 2 سال آتی 19 میلیون دلار از سهام عمومی خود را به آسپیر کپیتال واگذار کند.
گوفیر می‌گوید: « این توافق‌نامه با آسپیر کپیتال به ما این امکان را می‌دهد تا از نظر مالی امکان انجام آزمون بالینی را داشته باشیم و ما از این امکان برای تقویت خود استفاده می‌کنیم.»
داروی CRLX101 وارد مرحله دوم توسعه خود شده، دارویی که برای درمان سرطان رحم است. در فاز اول، این دارو با ترکیب دو نوع روش شیمی‌درمانی و رادیودرمانی تومور صلب را مورد هدف قرار داد. البته این نانودارو به‌صورت ترکیبی با داروی Lynparza برای انجام آزمون پیش بالینی مورد استفاده قرار گرفته است.
منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.