آخرین اخبار

برنامه‌ریزی سامسونگ برای ورود به صنعت تولید نیمه‌هادی‌های Nano-8

برنامه‌ریزی سامسونگ برای ورود به صنعت تولید نیمه‌هادی‌های Nano-8

شرکت سامسونگ درصدد سرعت بخشیدن و تقویت روند رقابت‌پذیری کسب و کار خود در حوزه تولید نیمه‌هادی‌ها است. بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این شرکت پس از تبدیل تیم کوچک خود به یک ساختار تجاری، تلاش فراوان برای افزایش توانمندی‌های فنی خود را نیز در دستور کار قرار داده است.

سامسونگ در تاریخ هجدهم اکتبر سال جاری میلادی به صورت رسمی خبر از تکمیل توسعه فرآیند تولید نیمه‌هادی‌های «8-Nano» داده و اعلام کرد که آماده تولید انبوه آن است. به اعتقاد کارشناسان، اتمام توسعه فرآیند تولید نیمه‌هادی «8-Nano»، به معنای آن است که توسعه فرآیند تولید «7-Nano» نیز که در نیمه دوم سال آینده میلادی تولید انبوه آن آغاز می‌گردد، طبق برنامه پیش خواهد رفت.

به گزارش وب‌سایت «BusinessKorea»، محصول جدید از نقطه نظر ابعادی 10 درصد کوچکتر از نمونه‌های قبلی بوده و با این حال بهره‌وری انرژی آن 10 درصد بیشتر است. شایان ذکر است که همین ویژگی موجب شده که تراشه‌های نیمه‌هادی کوآلکام که با استفاده از فرآیند «8-Nano» تولید می‌شوند، عملکرد بهتری در دستگاه‌های تلفن همراه، شبکه‌ها و تجهیزات سرور داشته باشند. 

لازم به ذکر است، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای افزایش سهم خود از بازار کسب و کار تولید نیمه‌هادی‌ها و کسب جایگاه دوم بازیگران اصلی این صنعت است. این شرکت در حال حاضر با 7.9 درصد سهم بازار، در رتبه چهارم قرار دارد. شرکت «TSMC» با 50.6 درصد، بیشترین سهم بازار مرتبط با این صنعت را به خود اختصاص داده است.

 

مرجع: Business Korea

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.