آخرین اخبار

امضای سه قرارداد تجاری میان فناوران نانومچ و شرکت‌های صنعتی

امضای سه قرارداد تجاری میان فناوران نانومچ و شرکت‌های صنعتی

برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) پس از 7 دوره فعالیت و تمرکز بر توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف صنعتی، با دو رویکرد معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری نانو و همچنین حمایت از فناوران و فراهم نمودن امکان معرفی طرح‌ها به سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع در دوازدهمین نمایشگاه سالیانه فناوری نانو حضور داشت. یکی از حمایت‌های برنامه از طرح‌ها، فرصت حضور در رویدادهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ازجمله نمایشگاه سالیانه فناوری نانو است که فرصت بسیار مناسبی برای به هم رسانی عرضه و تقاضا و جذب سرمایه‌گذار است. در همین راستا، در سومین روز نمایشگاه دوازدهم نانو سه قرارداد تجاری میان فناوران نانومچ و صنعتگران منعقد گردید. این فناوران در دوره ششم وارد برنامه نانومچ شدند و طی یکسال فعالیت و تمرکز، موفق به توسعه طرح‌های خود و ارائه آنها به صنعت و بازار گردیدند.

اولین به‌هم رسانی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ایجاد دانش فنی تولید مستربچ آنتی‌بلاک با استفاده از نانوسیلیکا یا به عبارت دیگر همکاری در تامین و مصرف نانوسیلیکا گرید آنتی‌بلاک به منظور تولید مستربچ آنتی‌بلاک بین شرکت فراز پویان فدک (فناور نانومچ) و شرکت پلیمر رازی البرز (شرکت صنعتی) بود که در غرفه نانومچ امضا شد. این محصول در فاز اول در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده بود و پس از تست و دریافت تاییدیه مشتری در صنایع مختلف، اقدام به تولید نیمه صنعتی شد. طی این تفاهم‌نامه، دانش فنی تولید مستربچ آنتی بلاک جهت استفاده در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی و بسته‌بندی تدوین خواهد شد و محصول بصورت صنعتی تولید خواهد گردید.

 قرارداد دوم مربوط به اعطای نمایندگی مجاز فروش محصول کامپوزیت دندانی نانوهیبریدی میان شرکت مهام تجهیزات پارلا (فناور نانومچ) و فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی پارسیان (متقاضی صنعتی) بود. محصول تولیدی این طرح، با برند تجاری«EXFILL» به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که ضمن برخورداری از استحکام مکانیکی (خمشی و فشاری) و مقاومت سایشی بسیار مطلوب، دارای حداقل انقباض پلیمریزاسیون و آزادسازی مونومر است. در حال حاضر این تیم موفق به راه‌اندازی خط تولید صنعتی شده و توسعه‌ 15 قلم محصول مختلف صنعت دندانپزشکی، اعم از اسید اچ، خمیر پروفلاکسی، خمیر پانسمان، باندینگ، سیمان گلاس آینومر، وارنیش فلوراید و ... را در برنامه تولید خود دارد.

 در نهایت قرارداد حق استفاده از نانوذرات آویشن شیرازی یا واگذاری انحصاری نانوذرات گیاهی آنتی‌باکتریال برای استفاده در باند و گاز و پنبه، میان آقای دکتر امین محمدی پورفرد (فناور نانومچ) و شرکت باند و گاز و پنبه کاوه (شرکت صنعتی) منعقد شد. شرکت باند و گاز و پنبه کاوه در نمایشگاه یازدهم فناوری نانو (دستاوردهای دوره ششم نانومچ) با محصول آشنا گردید به استفاده از این فناوری در محصولات خود ابراز تمایل کرد. پس از انجام تست‌های مورد نیاز مانند آزمایش آنتی‌باکتریال، عدم سمیت، عدم تحریک‌پذیری و عدم حساسیت‌زایی و در نهایت تست ماندگاری خاصیت آن تا دو سال، شرایط عقد قرارداد فراهم شد. بر همین اساس به موجب این تفاهم‌نامه شرکت باند و گاز و پنبه کاوه به مدت ۱۰ سال حق انحصاری استفاده از نانوذرات آویشن شیرازی در تجهیزات پزشکی یکبار مصرف را خواهد داشت.

غرفه نانومچ - نمایشگاه دوازدهم نانو - مهر 98 - عقد قرارداد تجاری با شرکت پلیمر رازی البرز

غرفه نانومچ - نمایشگاه دوازدهم نانو - مهر 98 - عقد قرارداد تجاری با شرکت پارسیان

 غرفه نانومچ - نمایشگاه دوازدهم نانو - مهر 98 - عقد قرارداد تجاری با شرکت باند و گاز و پنبه کاوه

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.