آخرین اخبار

افتتاح چهارمین کارخانه بزرگ تولید نانولوله کربنی جهان، توسط LG

افتتاح چهارمین کارخانه بزرگ تولید نانولوله کربنی جهان، توسط LG

الجیکم (LG Chem) از زیرمجموعه‌های شرکت الجی، اقدام به راه‌اندازی خط تولید جدیدی در شهر یوسو کره‌جنوبی کرده است. براساس اطلاعاتی که در نشریه کره تایمز منتشر شده، این شرکت برای راه‌اندازی این کارخانه جدید، 47/21 میلیون دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت امیدوار است که تا پایان سال 2018 بتواند تمام ظرفیت این کارخانه را به بهره‌‌برداری برساند. پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 400 تن باشد.
نانولوله‌های کربنی یکی از مواد پرکاربرد است که در حال حاضر میزان استفاده از آن در صنایع مختلف در حال افزایش است. این نانومواد در طیف وسیعی از محصولات، از باتری‌های قابل شارژ گرفته تا مواد ساختاری با عملکرد بالا قابل استفاده هستند.
این شرکت انتظار دارد تا صنعت نانولوله‌های کربنی تا سال 2020 با رشد سالانه 10 درصد روبرو باشد و نیاز به این ماده از 824 تن در سال به 1335 تن برسد.
از سال 2011، این شرکت به دنبال فناوری‌های انحصاری خود بوده و پتنت‌هایی در بخش تولید نانولوله کربنی به ثبت رسانده است. شرکت الجی کم در سال 2013 اولین خط تولید پایلوت خود را با ظرفیت 200 تن در سال راه‌اندازی کرد. کمی بعدتر، این شرکت موفق شد اولین ترکیبات نانولوله کربنی تجاری خود را برای ساخت الکترود باتری، تولید کند.
کره تایمز خط تولید یوسو را از نقطه نظر ظرفیت تولید به‌عنوان چهارمین خط تولید نانولوله کربنی جهان رده‌بندی می‌کند. کارخانه سوسن (Susn) در چین با 600 تن، سی‌نانو (C-Nano) در آمریکا با 500 تن و شووا دنکو (Showa Denko) در ژاپن در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: nano.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.