آخرین اخبار

استفاده از نانوفناوری در ترکیب داروهای پوستی

استفاده از نانوفناوری در ترکیب داروهای پوستی

شرکت داروسازی پیشرو اسپانیایی آلمیرال (Almirall) پروژه تحقیقاتی جدیدی را آغاز کرد، که نانو4درم (Nano4Derm) نامیده شده است. این پروژه به دنبال روش‌هایی است که در آن‌ها نانوداروها برای درمان بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروژه با همکاری انستیتو علوم مواد بارسلونا از شورای پژوهش علمی اسپانیا (Spanish National Research Council) و مرکز فناوری لیتات (Leitat Technology Center) انجام خواهد شد.

این پروژه فرمولاسیون‌های جدیدی که شامل "عناصر فعال بسته‌بندی‌شده در ابعاد نانو" می‌باشد را برای ارزیابی ویژگی‌هایی همانند مقاومت ضدمیکروبی، عوارض جانبی، ناپایداری عناصر فعال و نفوذ پوستی مورد آزمایش قرار می‌دهد.

هدف، فراهم‌آوردن درمان موضعی ارتقاء‌یافته برای شرایط التهاب پوستی همانند آکنه (Acne) و پزوریازیس (Psoriasis) است.

با توجه به شرایط توافق‌نامه، شورای پژوهش علمی اسپانیا و مرکز تحقیقات لیتات، مسئولیت توسعه نمونه‌ اولیه نانو کپسول را بر عهده دارند، در حالی که شرکت آلمیرال مسئولیت تولید فرمولاسیون‌ عناصر فعال بسته‌بندی‌شده را بر عهده گرفته است.

شرکت‌های آلمیرال و لیتات نانو کپسول جدید و فرمولاسیون آن را در مطالعات پیش‌بالینی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

هدف شرکت آلمیرال تولید دو نوع نانو کپسول است که کتوزوم‌ها (Quatsomes) و نانو کپسول پلیمری نامیده می‌شوند و می‌توانند برای تولید فرمولاسیون‌های دارویی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار گیرند.

قبل از این سال، شرکت آلمیرال با شرکت دانمارکی دارویی لئو (Denmark’s LEO Pharma) برای تولید داروهای ضد درد، به‌حداقل‌رسانی نمونه‌برداری تهاجمی پوستی و تسهیل آنالیز نشانگرها در تحقیقات و آزمایش‌های بالینی وارد همکاری شده بود.   

منبع:

 

https://nano-magazine.com/news/2017/7/18/fmkhi0jwye9mvzvmm81cd5pddnze6y

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.