آخرین اخبار

توسعه شبیه‌ساز پزشکی با استفاده از حسگرهای نانویی

توسعه شبیه‌ساز پزشکی با استفاده از حسگرهای نانویی

«نانوبیوفاب» که یک استارت‌آپ تولیدکننده مواد نانویی پیشرفته برای حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی است، به دنبال تلفیق آموزش پزشکی با پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و تولید نوعی «شبیه‌ساز آموزش پزشکی» است. این سیستم منحصربه‌فرد، به پزشکان کمک می‌کند تا نقاط درد را سریعاً شناسایی نموده و حتی احساس بیمار در طول درمان را دریابند. این پروژه بلندپروازانه با پشتیبانی برنامه تحقیقات نوآوری کسب‌وکارهای کوچک آژانس بهداشت دفاعی آغاز شده و محصولی فراتر از کاربردهای نظامی و دفاعی خواهد داشت.
استفاده از شیشه‌های هوشمند نانویی در «BMW»

استفاده از شیشه‌های هوشمند نانویی در «BMW»

یک استارت‌آپ نانویی فعال در حوزه طراحی و تولید شیشه‌های هوشمند، خبر از بکارگیری شیشه‌های خود در خودروهای «BMW» داده است. فناوری ابداعی «گائوزی»، شیشه‌های داخلی و خارجی خودرو را به ماده‌ای فعال تبدیل نموده که پشتیبانی از کارکردهایی همچون ایجاد سایه، کاهش تابش نور خورشید، کنترل دما، ارائه اطلاعات، سرگرمی و حتی تبلیغات را فراهم می‌کند.
بازگشت سرمایه ۳۵ برابری یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر

بازگشت سرمایه ۳۵ برابری یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر

یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خبر از بازده 35 برابری سرمایه‌گذاری خود در یک استارت‌آپ نانویی داده است. بنا بر اعلام «اینوا کورپ»، این شرکت کانادایی به واسطه سرمایه‌گذاری در «متا متریال»، موفق به کسب درآمد ۱۰۴ میلیون دلاری شده است. این شرکت که به‌عنوان سرمایه‌گذار اولیه متا متریال، ۳ میلیون دلار به این استارت‌آپ اختصاص داده بود، در پی عرضه اولیه سهام خود، بازگشت ۳۵ برابری سرمایه‌ را تجربه نمود. متا متریال، یک استارت‌آپ کانادایی است که در حوزه مواد پیشرفته و با کارایی بالا در صنایع دفاعی و هوافضا فعالیت دارد.
سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و عرضه ماسک نانویی

سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و عرضه ماسک نانویی

استارت‌آپ «Xefco» که در حوزه مواد پیشرفته فعالیت دارد، به منظور تولید نسل جدیدی از ماسک‌های مقاوم در برابر کووید-۱۹، وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شده است. ماسک‌های تولیدی این شرکت، قادر به از بین بردن ویروس کرونا در کمتر از پنج دقیقه می‌باشد. این استارت‌آپ که فناوری خود را در همکاری فناورانه با دانشگاه دیکین استرالیا توسعه داده، این بار برای تجاری‌سازی فناوری و تولید محصول نهایی، همکاری با «PPK Group» را آغاز نموده است. این همکاری، با سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیون دلاری جهت سرمایه در گردش و خریداری یک کارخانه با ظرفیت تولید ۵ میلیون ماسک در ماه، کار خود را آغاز خواهد کرد.
تشخیص زودهنگام سرطان با استفاده از سنسورهای نانویی

تشخیص زودهنگام سرطان با استفاده از سنسورهای نانویی

یک دستگاه الکترونیک مصرفی مانند ساعت هوشمند را تصور کنید که قابلیت تشخیص سرطان در مراحل اولیه شکل‌گیری را داشته باشد. این دستگاه، با یک نانو سنسور کوچک که در بدن شما کاشته شده، ارتباط برقرار نموده و با تشخیص نشانگرهای مرتبط با بیماری سرطان، هشدار لازم برای آغاز اقدامات درمانی را به پزشک ارسال می‌کند. شاید این ایده در نگاه نخست صرفاً یک ایده علمی تخیلی به نظر برسد، اما محققین مؤسسه آمریکایی «Sloan Kettering»، به شدت در حال کار بر روی آن هستند.
تولید انبوه نانوذرات لیپیدی

تولید انبوه نانوذرات لیپیدی

مؤسسه کره‌ای «KIMM»، فناوری جدیدی برای تولید انبوه تراشه‌های میکرو سیال توسعه داده است. این تراشه‌ها، برای تولید نانوذرات لیپیدی، مانند لیپوزوم‌ها مورد استفاده قرار گرفته که مواد اولیه کلیدی در واکسن‌ها، داروهای پروتئینی، محصولات غذایی کاربردی و لوازم آرایشی می‌باشند. این تراشه‌ها، امکان تولید لیپوزوم‌ها را در بیش از ۱۰ هزار میکرو کانال و به صورت انبوه فراهم می‌کنند. این مؤسسه، در راستای پیشبرد فرآیند تجاری‌سازی این فناوری، مالکیت آن را به یک شرکت تجاری به نام «NEO NANOTECH» انتقال داده است.
استفاده از لوبیا برای جلوگیری از سرطان ریه

استفاده از لوبیا برای جلوگیری از سرطان ریه

مهندسین نانویی دانشگاه کالیفرنیا، موفق به تولید نانوذرات جدیدی شده‌اند که از سرطان ریه جلوگیری می‌کند. این نانوذرات، از نوعی ویروس گیاهی ساخته شده که در لوبیای چشم بلبلی رشد می‌کنند. استفاده از این نانوذرات، نه تنها رشد تومورهای سرطانی را در ریه‌ها کند می‌کند، بلکه از سرایت سرطان به سلول‌های سالم ریه‌ هم جلوگیری به عمل می‌آورد. با توجه به نتایج مطلوب این نانوذرات، تیم تحقیق، در پی مطالعات مرتبط با سمیت دارویی و قابلیت استفاده از آن در ترکیب با سایر گزینه‌های درمانی می‌باشند.
استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شکست و موفقیت استارت‌آپ‌ها

استفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی شکست و موفقیت استارت‌آپ‌ها

محققین با استفاده از پتانسیل‌های قابل توجه هوش مصنوعی، فناوری جدیدی برای پیش‌بینی موفقیت کسب‌وکارهای نوپا توسعه داده‌اند. در این مطالعه جدید و کاملاً خلاقانه، مدل‌های یادگیری ماشین برای ارزیابی بیش از ۱ میلیون شرکت استارت‌آپی آموزش دیده، تا بتوانند به‌طور دقیق، موفقیت یا شکست یک شرکت نوپا را تعیین نمایند. این ابزار پیشرفته که «Venhound» نام دارد، به سرمایه‌گذاران در شناسایی اسب‌های تک شاخ جدید دنیای استارت‌آپ‌ها کمک خواهد کرد.
کاهش ابعاد پوشیدنی‌های هوشمند به کمک باتری‌های نانویی ظریف‌تر

کاهش ابعاد پوشیدنی‌های هوشمند به کمک باتری‌های نانویی ظریف‌تر

شرکت «سیلا نانوتکنولوژی»، خبر از بکارگیری فناوری منحصربه‌فرد خود در یک محصول تجاری داده است. ردیاب تناسب اندام «ووپ»، اولین محصول تجاری است که از فناوری باتری سیلا نانوتکنولوژی استفاده نموده و این یک نقطه عطف بزرگ برای این استارت‌آپ دره سیلیکون محسوب می‌شود. این اتفاق که در نتیجه یک دهه تحقیق و توسعه توسط این استارت‌آپ موفق است، امکان ذخیره‌سازی انرژی بیشتر در سلول‌های باتری را با هزینه کمتر فراهم نموده و در نتیجه، ابعاد سری جدید ووپ، با کاهش ۳۳ درصدی همراه شده است.
اعطای جایزه جهانی انرژی به کارآفرین دانشگاه استنفورد

اعطای جایزه جهانی انرژی به کارآفرین دانشگاه استنفورد

مدیر انستیتو انرژی پرکورت در دانشگاه استنفورد، موفق به دریافت جایزه جهانی انرژی سال جاری میلادی گردید. «یی کوی» که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های علم و فناوری چین و هاروارد به اتمام رسانیده ودر حال حاضر استاد دانشگاه استنفورد هم هست، این جایزه را به واسطه تحقیقات و نوآوری‌های خود در زمینه نانومواد و باتری‌ها بدست آورده است. گفتنی است که یی کوی، سابقه کارآفرینی و تأسیس شرکت استارت‌آپی «آمپریوس» را نیز در کارنامه خود دارد.