آخرین اخبار

فیلم‌هایی که از برخورد پرندگان به شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند!

فیلم‌هایی که از برخورد پرندگان به شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند!

یک شرکت فعال در حوزه توسعه شیشه‌های نانویی، موفق به دریافت یک سفارش ۹۵ هزار دلاری، برای ایمن‌سازی شیشه‌های پنجره‌ها برای پرندگان شده است. «پاتریوت» که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مشهور «C-Bond» است، موفق به تولید فیلم‌هایی شده که با قرارگرفتن بر روی شیشه‌ پنجره، از برخورد پرندگان و آسیب‌های احتمالی و مرگ آن‌ها جلوگیری می‌کند. این سفارش که توسط کالج تگزاس ارائه شده، با نصب فیلم‌های منحصربه‌فرد پاتریوت بر روی شیشه‌ها، آن‌ها را برای پرندگان ایمن‌تر می‌سازد.
سرمایه‌گذاری گسترده برای تولید باتری‌های گرافنی

سرمایه‌گذاری گسترده برای تولید باتری‌های گرافنی

«نانوتک انرژی» که یک تولیدکننده باتری‌های گرافنی است، خبر از راه‌اندازی تأسیسات جدید خود در زمینی به مساحت ۵۱۷ هکتار و با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶۰ میلیون دلار داده است. این مجموعه بزرگ که در نوادای شمالی راه‌اندازی می‌شود، اشتغال‌زایی تقریباً ۱۰۰۰ نفری را به همراه داشته و بزرگ‌ترین موفقیت اقتصادی منطقه، از زمان آغاز به کار کارخانه گیگافکتوری تسلا به حساب می‌آید.
مقابله با عارضه‌های قلبی به کمک نانو کپسول مشتق شده از شیر گاو

مقابله با عارضه‌های قلبی به کمک نانو کپسول مشتق شده از شیر گاو

یک استارت‌آپ فعال در حوزه زیست‌فناوری، به دنبال استفاده از نانو کپسول‌های مشتق شده از شیر، برای تحویل داروهای قلبی است. «تینی کارگو» که در سال ۲۰۱۸ و به‌عنوان یک استارت‌آپ زایشی از مؤسسه تحقیقاتی فرالین تأسیس شده، در تلاش است تا یکی از سیستم‌های ارسال موجود در طبیعت را برای توسعه و تجاری‌سازی یک داروی نجات‌بخش به کار گیرد. این شرکت، از حباب‌های نانویی به نام اگزوزوم که از شیر گاو به دست می‌آید، برای کمک به بیماران مبتلا به حملات قلبی استفاده می‌کند.
استراتژی جالب یک شرکت نانویی برای تملک استارت‌آپ‌ها

استراتژی جالب یک شرکت نانویی برای تملک استارت‌آپ‌ها

شرکت «نانو دایمنشن»، با هدف توسعه قابلیت‌های فنی و تکمیل فناوری‌های مورد نیاز خود، اقدام به خرید یک استارت‌آپ سوئیسی فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز برای مونتاژ الکترونیکی نموده است. تملک ۲۵ میلیون دلاری استارت‌آپ «اسمتک»، سومین خرید کسب‌وکاری نانو دایمنشن در سال جاری میلادی بوده که قابلیت‌های تولیدی این شرکت برای چاپ سه‌بعدی سیستم‌های الکترونیکی را به شدت افزایش می‌دهد.
سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با هدف توسعه قابلیت‌های فناورانه

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با هدف توسعه قابلیت‌های فناورانه

شرکت «CBMM» که یکی از رهبران جهانی محصولات مشتق شده از نیوبیوم است، در راستای استراتژی نوآوری باز خود و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های مختلف، موفق به تملک سهام ۲۰ درصدی یک استارت‌آپ نانویی شده است. «باتری استریک» که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه «UCLA» است، بر روی فناوری جدیدی مبتنی بر اکسید نیوبیوم با ساختار نانویی متمرکز شده که به‌عنوان آند باتری‌های لیتیوم یونی قابل استفاده می‌باشد. بنا بر توافق دو شرکت، قرار است نخستین محصولات از سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار عرضه شوند.
فناوری نانویی نظامی در خدمت کاربردهای غیرنظامی

فناوری نانویی نظامی در خدمت کاربردهای غیرنظامی

یک استارت‌آپ نانویی که در زمینه تولید انواع محصولات و تجهیزات نوری نظامی فعالیت دارد، با توجه به پتانسیل‌های قابل توجه فناوری خود، در صدد ورود به بازارهای غیرنظامی و ارائه نسل جدید و منحصربه‌فردی از لنزها است. فناوری «پیک نانو اپتیک»، امکان تولید تجهیزات نوری و لنزهای کاملاً سفارشی بسیار سبک، با کنتراست و میدان دید بیشتر را فراهم می‌آورد.
ارزش ۳۶1 میلیارد دلاری بازار نانو پزشکی در سال ۲۰۲۵

ارزش ۳۶1 میلیارد دلاری بازار نانو پزشکی در سال ۲۰۲۵

آخرین برآوردها از بازار جهانی نانو پزشکی حکایت از این واقعیت دارد که این صنعت با تثبیت نسبی وضعیت ناشی از اپیدمی کرونا در سال ۲۰۲۱، با جهشی قابل توجه روبرو شده و به ارزش ۲۲۱.۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی‌ها برای سال‌های پیش روی این بازار نیز بسیار مثبت بوده و برآورد شده که با رشد سالیانه تقریباً ۱۳.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۵ ارزشی بالغ بر ۳۶۱.۴۴ میلیارد دلار خواهد داشت.
افت و خیز جالب بازار نانولوله‌های کربنی

افت و خیز جالب بازار نانولوله‌های کربنی

برآوردها حکایت از آن دارد که حجم بازار نانولوله‌های کربنی در سال ۲۰۲۰ میلادی در نتیجه اپیدمی کووید-۱۹ با کاهش نسبی روبرو شده و به حدود ۴.۹۴ میلیارد دلار رسیده است. با وجود این کاهش، اما شواهد نشان می‌دهد که آینده روشنی در انتظار این ماده نانویی پرطرفدار قرار دارد. در حالی که ارزش بازار ۵.۳۲ میلیارد دلاری برای سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده، این انتظار نیز وجود دارد که در بازه زمانی ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۸، این بازار با رشد مرکب سالیانه ۱۰.۲ درصدی همراه بوده و در سال ۲۰۲۸ به بیش از ۱۰.۵۲ میلیارد دلار برسد.
تلفیق هوش مصنوعی و نانوفناوری برای جایگزینی آزمایشات بالینی

تلفیق هوش مصنوعی و نانوفناوری برای جایگزینی آزمایشات بالینی

استارت‌آپ «کوریس تکنولوژی»، با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و نانو، موفق به توسعه پلتفرمی شده که نیاز به تست‌های حیوانی برای داروها و واکسن‌ها را مرتفع می‌نماید. این پلتفرم، جایگزین مناسبی برای آزمایشات روی موش‌ها، میمون‌ها و حتی انسان‌ها بوده و با بکارگیری نانو سنسورهایی برای بررسی اثرات هر دارو یا واکسن بر روی بیماران، درک پیامدهای بعدی و نحوه برچسب‌گذاری آن‌ها در سیستم هوش مصنوعی را ممکن می‌کند. این استارت‌آپ که به تازگی موفق به جذب سرمایه ۹ میلیون دلاری هم شده، از نخستین داروی مورد تأیید توسط پلتفرم هوش مصنوعی خود خبر داده که احتمالاً در آینده نه چندان دور به بازار عرضه می‌شود.
جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای ایجاد پوشش نانویی روی پودرها

جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای ایجاد پوشش نانویی روی پودرها

استارت‌آپ هلندی دلفت که در حال توسعه نوعی نانوپوشش جدید برای بهبود عملکرد باتری‌ها است، موفق به جذب سرمایه ۱۰ میلیون یورویی شده است. این شرکت با ایجاد یک پوشش بسیار نازک نانویی در پودرهای مورد استفاده در باتری‌ها، آن‌ها را نسبت به محیط اطراف محافظت نموده و در نتیجه دوره عمر باتری افزایش می‌یابد. دلفت از این تأمین مالی برای تجاری‌سازی فناوری ابداعی خود و سرعت دادن به فرایند تولید در مقیاس صنعتی و عرضه باتری‌های ایمن‌تر و باداوام‌تر استفاده می‌کند.