آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری خودروساز معروف آلمانی در یک شرکت نانویی

سرمایه‌گذاری خودروساز معروف آلمانی در یک شرکت نانویی

خودروساز مشهور آلمانی، «BMW»، اقدام به سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ نانویی نموده است. «اکت‌نانو» که بر روی توسعه نسل‌های آتی پوشش‌های نانویی متمرکز شده که برای تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در خودروها و همچنین تجهیزات الکترونیکی مصرفی قابل استفاده است، موفق به جذب سرمایه‌ای در قالب سری «B» و به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری «BMW i Ventures» شده است.
ترکیب لیزر و نانوذرات برای سلول درمانی

ترکیب لیزر و نانوذرات برای سلول درمانی

«ترینس» که یک استارت‌آپ زایشی از دانشگاه «گنت» بلژیک است، فناوری منحصربه‌فردی برای سلول‌درمانی توسعه داده که تلفیقی از استفاده هم‌زمان از لیزر و نانوذرات می‌باشد. فناوری جدید که بسیار ایمن‌تر، راحت‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از فناوری‌های موجود است، کیفیت سلول‌های درمان‌شده را نیز بهبود می‌بخشد. این شرکت که به پشتوانه ده سال کار تحقیقاتی در دانشگاه گنت شکل گرفته، اخیراً موفق به جذب سرمایه‌ای ۴ میلیون یورویی شده که مسیر تجاری‌سازی را برای آن مسطح می‌نماید.
رشد ۳۵۰ درصدی بازار فناوری نانو در طی پنج سال آینده

رشد ۳۵۰ درصدی بازار فناوری نانو در طی پنج سال آینده

در حالی که برای سال ۲۰۲۱ میلادی، برآوردها بازار ۵.۲ میلیارد دلاری فناوری نانو را نشان می‌دهد، اما روند پیشرفت‌ها بیانگر یک نرخ رشد عجیب‌وغریب است. بنابر گزارش بازار ارائه شده، ارزش بازار فناوری نانو در طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ میلادی، با نرخ رشد مرکب سالیانه ۳۵.۵ درصدی همراه بوده که ارزش بازار ۲۳.۶ میلیارد دلاری را برای سال ۲۰۲۶ میلادی گواهی می‌دهد. به زبان ساده، اعداد یاد شده بیانگر این واقعیت است که تنها در عرض 5 سال آینده، این بازار با رشدی بیش از ۳۵۰ درصدی همراه خواهد بود.
ساخت دوربینی با اندازه یک دانه نمک

ساخت دوربینی با اندازه یک دانه نمک

محققین دانشگاه پرینستون و واشنگتن، در یک همکاری فناورانه با یکدیگر، موفق به توسعه دوربین میکرونی جدیدی شده‌اند که تنها در ابعاد یک دانه نمک است. این سیستم جدید که با عنوان «نانواپتیک عصبی برای تصویربرداری با لنزهای نازک با کیفیت بالا» معرفی شده، امکان ارائه تصاویری واضح و تمام رنگی را به کمک یک لنز دوربین مرکب معمولی، تا ۵۰۰ هزار برابر بزرگ‌تر فراهم می‌نماید.
تست تشخیصی برای سویه اومیکرون کرونا

تست تشخیصی برای سویه اومیکرون کرونا

شرکت نانویی «سیکس ویو»، با به روزرسانی فناوری‌های خود برای شناسایی و آزمایش ویروس کرونا، قابلیت شناسایی سویه جدید اومیکرون را هم فراهم می‌نماید. دستاورد ارزشمند این شرکت فناور، در راستای تلاش‌های جهانی برای شناسایی و مقابله با سویه جدید ویروس کرونا شکل گرفته و احتمالاً می‌تواند بخشی از نگرانی‌ها از این گونه نسبتاً شناخته‌نشده را مرتفع نماید.
بازار ۴۹۲ میلیون دلاری تجزیه و تحلیل اندازه ذرات

بازار ۴۹۲ میلیون دلاری تجزیه و تحلیل اندازه ذرات

برآوردها حکایت از آن دارد که ارزش بازار تجزیه و تحلیل اندازه ذرات در سال ۲۰۲۱ میلادی، در حدود ۳۷۱ میلیون دلار خواهد بود. همچنین با توجه به نرخ رشد مرکب سالیانه ۵.۸ درصدی که برای این بازار پیش‌بینی شده، ارزش بازار در سال ۲۰۲۶ میلادی به بیش از ۴۹۲ میلیون دلار خواهد رسید.
راه‌اندازی صندوق «ETF» نانویی

راه‌اندازی صندوق «ETF» نانویی

«دایرکسون» که از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه آمریکا است، خبر از راه‌اندزای یک صندوق قابل معامله (ETF) جدید داده که متمرکز بر حوزه فناوری نانو است. این صندوق که با نماد «TYNE» شناخته شده، در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که در خط مقدم فناوری نانو قرار داشته و بخش‌های سنتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، صنایع، فناوری اطلاعات و مواد را با تغییر و تحولاتی روبرو می‌کنند.
ممانعت از یخ‌زدگی سطوح هواپیما به کمک پوشش‌های نانویی

ممانعت از یخ‌زدگی سطوح هواپیما به کمک پوشش‌های نانویی

زنتک که یک شرکت فعال در حوزه توسعه و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری است، خبر از فناوری نانویی جدیدی داده که مشکل یخ‌زدگی تجهیزات در صنایع هوایی را مرتفع می‌نماید. این پوشش‌های مبتنی بر کربن، با چسبندگی قابل قبولی که بر روی سطوح مختلف و همچنین چسبندگی مناسبی که با یخ دارند، از تجمع و ایجاد پوشش‌های یخی در آب‌وهواهای سرد جلوگیری می‌نمایند. برنامه‌ اصلی زنتک، استفاده از این فناوری در هواپیماها، توربین‌های بادی، کشتی‌های اقیانوس‌پیما و سازه‌های ساختمانی بوده که می‌تواند افزایش ایمنی و کارایی را در شرایط آب و هوایی یخ‌ساز افزایش دهد.
استفاده از سقف خورشیدی فیلم نازک در ساختمان‌های روسیه

استفاده از سقف خورشیدی فیلم نازک در ساختمان‌های روسیه

شرکت روسی «سولارتک» که در زمینه تولید فیلم‌های خورشیدی فعالیت دارد، اقدام به نصب سقف‌های خورشیدی جدیدی مبتنی بر فیلم نازک بر روی سه ساختمان مسکونی در سن‌پترزبورگ نموده است. این فیلم‌ها که ضخامت ۲ میلیمتری دارند، کاهش ده برابری وزن را نسبت به نمونه‌های مشابه ممکن نموده و در عین حال، مزایای عملکردی قابل توجهی نسبت به آن‌ها دارا می‌باشند.
رابط نانویی جدید برای تعامل بهتر انسان با دنیای دیجیتال

رابط نانویی جدید برای تعامل بهتر انسان با دنیای دیجیتال

استارت‌آپ نانویی «سمالیتیک»، با تمرکز بر تولید انبوه حسگرهای کاغذی تقریباً نامرئی و بسیار حساس، در صدد تغییر تجربه انسان در تعامل با دنیای دیجیتال است. نمونه اولیه موس‌پد سه بعدی سمالیتیک، به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های دیجیتال را با استفاده از حرکات، به تنهایی یا همراه با لمس کنترل نمایند. این شرکت، در حال توسعه و تولید انبوه اولین حسگرهای خازنی مینیاتوری است که با استفاده از کاغذهای مبتنی بر نانولوله کربنی ساخته شده و در عین انعطاف‌پذیری، حساسیت بسیار بالایی نسبت به بدن انسان داشته و از همین رو، کاربردهای جدیدی را برای مقیاس‌های فردی و صنعتی به دنبال خواهد داشت.