آخرین اخبار

ایجاد پوشش ضد لک و میکروب بر روی صفحه نمایش تلفن‌ همراه

ایجاد پوشش ضد لک و میکروب بر روی صفحه نمایش تلفن‌ همراه

شرکت «NBD nanotechnologies» که فناوری نانو را با نمایشگرهای تلفن‌های همراه به هم گره زده است، در تلاش برای عرضه محصول جدیدی است که حضور باکتری و ویروس در سطح نمایشگر را غیرممکن می‌سازد.

پیش از این، «NBD» با فناوری ضد اثر انگشت «InvisiPrint»، رد پای قابل‌توجهی در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها از خود بر جای گذاشته است. به کمک این فناوری، پس از لمس صفحه نمایش اثر انگشت کاربر بر روی آن باقی نمانده و نیاز به تمیز کردند مکرر صفحه تا حدود زیادی مرتفع می‌گردد. در واقع، «InvisiPrint»، پوشش خاصی است که بر روی نمایشگرها اسپری شده و هنگام لمس صفحه توسط انگشت، روغن‌های باقی مانده را پخش نموده و در این حالت، نور به راحتی عبور کرده و اثر انگشت را غیرقابل شناسایی می‌کند. همچنین، «NBD» نوع دیگری از پوشش گوشی‌های هوشمند به نام «RepelFlex» به بازار عرضه نموده که می‌تواند کثیفی و لکه‌ها را از بین ببرد. با این حال، این شرکت در تلاش است تا شرایط جدید ناشی از اپیدمی کووید-19 را به یک فرصت مبدل نموده و نوع جدیدی از پوشش‌های ضد میکروب و ضد ویروس به بازار عرضه کند.

این پوشش، شامل نوعی ماده ضد میکروبی بسیار قوی است که 99.999 درصد بو و باکتری‌های ایجادکننده لکه را از بین می‌برد. این پوشش که «InvisiPrint MBED» نام دارد، خواص ضد میکروبی را به محصول «InvisiPrint» اضافه کرده و در عین حال، کارکرد قبلی محو کردن لکه‌های اثر انگشت را ادامه می‌دهد. جالب این‌که روند توسعه و تجاری‌سازی این محصول جدید، اوایل سال 2019 میلادی و پیش از شروع اپیدمی کووید-19 آغاز گردیده و «NBD» قصد دارد که اوایل سال 2021، نسخه نهایی را به بازار عرضه کند.

میگوئل گالوز (Miguel Galvez)، رئیس و بنیان‌گذار «NBD» می‌گوید: «ما از یک سال قبل از آغاز اپیدمی جدید، شروع به بررسی مشکل میکروبی شدن گوشی‌ها کردیم. پس از آغاز اپیدمی، این موضوع به یک نیاز جدی تبدیل شد». بنا بر گفته‌های گالوز، تا قبل از «InvisiPrint MBED»، دو روش اصلی برای مبارزه با میکروب‌ها در یک صفحه‌نمایش وجود داشت: 1) استفاده مستقیم از یون‌های نقره روی سطح شیشه‌ای که توسط کورنینگ (Corning) مورد استفاده قرار می‌گرفت و 2) اسپری کردن محلول تیتانیوم روی شیشه و حرارت آن در فرآیند پخت که از سوی توسط شرکت ایرلندی «Kastus Technologies» به کار گرفته می‌شد. هر دوی این روش‌ها، می‌توانند در مبارزه با عوامل بیماری‌زا اثرگذار باشند، اما مشکل اصلی، گران بودن آن‌ها است. علاوه بر این، روش‌های یاد شده نمی‌توانند هیچ کاری برای مقابله با اثر انگشت روی صفحه انجام دهند. فناوری ابداعی «NBD»، هر دوی این چالش‌ها را رفع می‌کند!

گفتنی است که «NBD»، برای تجاری‌سازی محصول جدید خود، استراتژی همکاری با «OEM»ها را در پیش گرفته است. این شرکت، هم‌اکنون «InvisiPrint MBED» را به «OEM»ها عرضه نموده و به موازات آن، همکاری‌های فناورانه‌ای را با یک سازنده محافظ صفحات نمایش به نام «BodyGuardz» آغاز کرده است. با توجه به جذابیت تجاری پوشش‌های ضد میکروب که تا پیش از شیوع کرونا ویروس، محصول کم استقبالی محسوب می‌شد، «NBD» انتظار دارد که یک بازار بلندمدت ایجاد کند. مصرف‌کنندگان، از ضدعفونی مداوم دستگاه‌های خود خسته می‌شوند و به همین دلیل، به دنبال یک پوشش محافظتی طولانی‌مدت هستند.

 

مرجع: «Online Library»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.