آخرین اخبار

استفاده از فناوری نانو برای تحول در فرایندهای تولید گوشت

استفاده از فناوری نانو برای تحول در فرایندهای تولید گوشت

محققین استارت‌آپ ماتریکس میتس (Matrix Meats)، نوآوری جدیدی را بکار گرفته‌اند که قابلیت تأمین گوشت‌های خوراکی در آزمایشگاه را فراهم می‌سازد. این شرکت نوآور، به دنبال آن است که با استفاده از نانوفیبرها، فرایندهای تأمین مواد غذایی را بهبود داده و در عین حال، بخشی از کشتار بی‌رویه حیوانات در سراسر جهان را متوقف کند.

دامداری صنعتی و تولید فرآورده‌های گوشتی، از جمله معضلاتی است که جهان امروز، با آن دست به گریبان می‌باشد. از یک طرف، با توجه به افزایش جمعیت جهان، تقاضا برای این مواد رو به فزونی رفته و از سوی دیگر، عرضه و تقاضای بیش‌ از اندازه این محصولات، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد نموده است. از این ‌رو، محققین در تلاشند تا با توسعه روش‌های جدید، علاوه بر تأمین نیازهای بشر، آسیب به محیط‌زیست را نیز به حداقل برسانند. ماتریکس میتس، نتیجه جمع شدن تعدادی از همین محققین در کنار هم بوده که در تلاشند تا فرایندهای تولید گوشت را از مزارع، به آزمایشگاه‌ها منتقل نموده و تحولی در این صنعت به پا کنند.

این استارت‌آپ که در سال 2019 میلادی و در نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک «Ikove Startup Nursery» و «Nanofiber Solutions» تأسیس گردیده، اخیراً موفق به جذب سرمایه در مرحله بذر شده است. این جذب سرمایه که حجم آن مشخص نشده، برای توسعه تیم‌های کسب‌وکاری، کارهای تحقیقاتی و تولیدی شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته جالب در خصوص این استارت‌آپ مستقر در اوهایو، این است که فناوری مورد استفاده توسط آن‌ها، جدید نمی‌باشد. اما چیزی که آن‌ها را متمایز می‌کند، رونمایی از یک کاربرد جدید برای این فناوری است. در واقع، آن‌ها به‌جای اینکه برای بازسازی بافت‌های بدن، مانند پوست یا ماهیچه‌های آسیب‌دیده از این فناوری استفاده کنند، در صدد تولید گوشت‌های خوراکی می‌باشند. در این فرایند، از داربست‌هایی استفاده شده که سلول‌ها بر روی آن‌ها رشد می‌کنند. به این منظور، می‌توان از پلیمرهای مصنوعی یا ترکیبات گیاهی مورد تأئید سازمان غذا و دارو آمریکا، به‌عنوان مواد اولیه مورد نیاز استفاده کرد.

اریک جنکاسکی (Eric Jenkusky)، مدیرعامل ماتریکس میتس، در خصوص آینده درخشان و بازار قابل پیش‌بینی برای این شرکت، اظهار داشته که ماتریکس میتس، با 18 شرکت در 5 قاره دنیا در حال همکاری است که تقریباً 25 درصد از سهم بازار در صنعت نوظهور را به خود اختصاص می‌دهند. ماتریکس میتس، به شرکای خود برای توسعه گوشت گاو، خوک، مرغ، ماهی، سخت‌پوستان و حشرات و حتی تولید شیر کمک می‌کند.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری جدید در ماتریکس میتس، به رهبری «Unovis Asset Management» انجام شده که از سال 2015 میلادی تاکنون، در بیش از 42 استارت‌آپ فعال در حوزه فرآورده‌های پروتئینی، سرمایه‌گذاری نموده است. حامیان این سرمایه‌گذاری، مجموعه‌هایی همچون «CPT Capital out of London»، «Siddhi Capital» و «Clear Current Capital» بوده‌اند.

 

مرجع: «Business Journal»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.