آخرین اخبار

جذب سرمایه ۵۹۰ میلیون دلاری توسط یک شرکت نانویی فعال در حوزه باتری

جذب سرمایه ۵۹۰ میلیون دلاری توسط یک شرکت نانویی فعال در حوزه باتری

شرکت سیلا نانوتکنولوژی (Sila Nanotechnologies) که در زمینه تولید مواد مورد استفاده در باتری‌ها فعالیت می‌کند، موفق به جذب سرمایه 590 میلیون دلاری شده است.

تقاضای فزاینده برای باتری‌ها و آینده کاملاً الکترونیکی جهان، شرکت‌های زیادی را به سمت تحقیق‌وتوسعه در خصوص باتری‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در آن‌ها سوق داده است. سیلا نانوتکنولوژی که یک شرکت مستقر در سیلیکون است، نمونه بارزی از همین شرکت‌ها است. این شرکت که در سال 2011 میلادی راه‌اندازی شده، تا کنون تجربه‌های جذب سرمایه موفقی داشته و شرکت‌های بزرگی را با خود همراه نموده است.

سیلا، یک آند بر پایه سیلیکون تولید کرده که جایگزین گرافیت در باتری‌های لیتیوم یونی خواهد بود. این فناوری، مقدار انرژی ذخیره شده در باتری به ازای حجم هر سلول را افزایش داده و امکان تولید باتری‌هایی ارزان‌تر را فراهم می‌کند. این شرکت که تا پیش از این، در آگوست 2018 و در قالب جذب سرمایه سری «D»، موفق به جذب 70 میلیون دلار (از 8 سرمایهگذار به رهبری «Sutter Hill Ventures»)، در آوریل 2019 و در قالب سری «E»، موفق به جذب 170 میلیون دلار (از 7 سرمایهگذار به رهبری دایملر) و در نوامبر 2019 و در قالب سری «E»، موفق به جذب سرمایه 45 میلیون دلاری (از «Canada Pension Plan Investment Board») شده بود، خبر از جذب سرمایه‌ای جدید داده است. جذب سرمایه جدید که در قالب سری «F» و با مشارکت 6 سرمایه‌گذار به رهبری «Coatue» صورت گرفته، سرمایه‌ای 590 میلیون دلاری را برای این شرکت به دنبال داشته است.

سیلا قصد دارد تا با استفاده از این بودجه، 100 نفر دیگر را استخدام نموده و کارخانهای را در آمریکای شمالی راهاندازی کند. این کارخانه، قادر به تولید 100 گیگاوات-ساعت ماده آندی بر پایه سیلیکون خواهد بود. این شرکت، یک جدول زمانبندی برای خود در نظر گرفته که بر اساس آن، در سال 2024 میلادی، این کارخانه آغاز به کار نموده و باتریهای مورد نیاز در صنعت خودروسازی و گوشیهای هوشمند را تأمین می‌کند. حضور شرکت‌هایی همچون «BMW»، «دایملر» و «سامسونگ» در میان سرمایه‌گذاران این شرکت فناور، حکایت از آینده درخشان فناوری آن دارد.

مدیر عامل و بنیانگذار سیلا، ژن بردیچفسکی (Gene Berdichevsky)، در بیانیهای اظهار داشته: «تولید باتریهای جدید، برای ما 8 سال به طول انجامید و برای 35 هزار بار، مجبور به تکرار فرایندها بودیم. این تازه گام اول بود. برای هر فناوری جدیدی که تأثیری بر دنیای واقعی داشته باشد، افزایش مقیاس الزامی است و برای این کار، میلیاردها دلار هزینه لازم است. ما طبق تجربهای که از خط تولید کارخانه آلامدا (Alameda) داریم، میدانیم که سرمایهگذاری برای کارخانه جدید، ما را در مسیری قرار میدهد که میتوانیم تا سال 2025، انرژی اتومبیلها و صدها میلیون وسیله مصرفی دیگر را تأمین کنیم».

 

مرجع: «TechCrunch»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.